انفجار در بازار کریپتوکارنسی/ بیت کوین پرواز کرد



بیت کوین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
ارزش هر واحد بیت‌کوین افزایش یافت و به ۳۵ هزار دلار رسید.

روزنامه جهان صنعت نوشت: سرانجام پس‌ از چندین ماه روند نزولی در بازار رمزارزها، بیت‌کوین از سطح بسیار مهم ۳۰ هزار دلار عبور کرد و به ۳۵ هزار دلار رسید. بازار رمزارزها به‌دلیل گمانه‌زنی‌های تایید قریب‌الوقوع ETF بیت‌کوین در بورس، روز گذشته به بالاترین سقف خود در ۱۸ ماه گذشته رسید. ارزش هر واحد بیت‌کوین افزایش یافت و به ۳۵ هزار دلار رسید که از ماه مه ‌۲۰۲۲ بیشترین قیمتی بوده که برای پادشاه رمزارزها ثبت شده است. البته قیمت بیت‌کوین در برخی صرافی‌ها مثل MEXC حتی به سطح ۳۶ هزار دلار هم رسید. ارزش سهام شرکت‌های حوزه رمزارز از جمله صرافی کوین‌بیس و مایکرواستراتژی پس‌ از شروع ساعات کاری افزایش یافت و از طرفی هر واحد اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز بزرگ جهان از نظر ارزش بازار به بالای ۱۸۰۰ دلار رسید.

 

رویترز می‌نویسد، صندوق قابل معامله بیت‌کوین در بورس (ETF) به‌عنوان محرک تقاضا درنظر گرفته می‌شود زیرا افرادی که تمایلی به معامله‌ مستقیم رمزارز ندارند اجازه می‌دهد ابزاری برای خریدوفروش بیت‌کوین ازطریق بازار سهام دراختیار داشته باشند. غول سرمایه‌گذاری جهان یعنی بلک راک یکی از چندین شرکتی است که درخواست‌هایی برای ثبت ETF بیت‌کوین در ایالات‌متحده مطرح کرده و گمانه‌زنی‌هایی درمورد تایید احتمالی آنها وجود دارد. «استین یاکوبسن»، مدیر ارشد فناوری Saxo می‌گوید: «ارزش هر دارایی، اساسا به میزان افرادی که از آن استفاده می‌کنند ارتباط دارد، بنابراین ETF مخاطبان زیادی برای بیت‌کوین ایجاد می‌کند و نقدینگی این بازار را افزایش می‌دهد.»

 

آلت‌کوین‌ها هم به جشن «بیت‌کوین» پیوستند

به دنبال ثبت رکورد سالانه جدید بیت‌کوین در ۳۵ هزار دلار، بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال نیز رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده و ارزش کل آن، با یک رشد ۵/۷ درصدی به ۲۵/۱ تریلیون دلار رسیده است. در همین راستا، اتریوم، آلت کوین برتر بازار، روز دوشنبه ۸ درصد افزایش قیمت داشته و با عبور از سطح ۸۰۰/۱ دلار، اکنون چشم انتظار حرکت بعدی به سمت سطح روانی ۲ هزار دلار است. به این ترتیب، رشد قیمت اتریوم از ابتدای سال تاکنون به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

 

از طرفی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات‌متحده از دریافت درخواست شرکت گری‌اسکیل برای تبدیل صندوق تراست اتریوم خود (ETHE) به یک صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم خبر داده است. طبق نمودار تکنیکال، قیمت اتریوم پس از تشکیل الگوی کف دوقلو، به بالاتر از سطح ۷۴۵/۱ دلار رسیده است. اگر معامله‌گران به خرید ادامه دهند، قیمت اتریوم می‌تواند با یک رشد ۱۲ درصدی دیگر، به ۹۵۸/۱ دلار برسد. در این میان، شاخص قدرت نسبی (RSI) اتریوم در حال حاضر در ۷۵ قرار دارد که نشان می‌دهد این رمزارز می‌تواند روند صعودی خود را حفظ کند. وضعیت شاخص جریان پول (MFI) نیز به نفع گاوها است. عبور از مرز ۲ هزار دلار می‌تواند نقطه عطف مهمی برای گاوهای اتریوم باشد و به عنوان کاتالیزوری برای شروع روند صعودی بعدی عمل کند.

 

در میان ۱۰ رمزارز برتر بازار، دوج کوین و کاردانو نیز مسیر مشابهی را با اتریوم دنبال کرده‌ و قیمت هر دو ۸ درصد رشد داشته است. قیمت بایننس کوین و ریپل هم هر کدام ۴ درصد افزایش یافته است. در همین حال، قیمت سولانا نسبتا ثابت باقی مانده و به نظر می‌رسد که این رمزارز پس از ثبت سود هفتگی ۳۰ درصد، اکنون در حال ورود به مرحله تثبیت قیمت است.

 

پیش‌بینی تداوم روند صعودی «ریپل»

«آلن سانتانا»، تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال، به طور مستمر دیدگاه صعودی نسبت به قیمت ریپل داشته و در گذشته، روند صعودی را برای این رمزارز پیش‌بینی کرده بود. با افزایش احساسات صعودی در بازار رمزارزها، پیش‌بینی وی مبنی بر افزایش قیمت ریپل به وقوع پیوسته است. این تحلیلگر اکنون در یک به‌روزرسانی، دوباره آینده ریپل را پیش‌بینی کرده است. «سانتانا» برای اولین بار تحلیل خود را زمانی که ریپل با قیمت ۴۸/۰دلار معامله می‌شد، به اشتراک گذاشت و آن را نقطه مناسبی برای ورود دانست.

او بعدا در تاریخ ۱۶ اکتبر به پتانسیل بالای این ارز دیجیتال برای رشد بیشتر اشاره کرد. پس از انصراف کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) از شکایت خود علیه ریپل در تاریخ ۲۰ اکتبر، «سانتانا» اظهار کرد که این پیروزی می‌تواند منجر به افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت ریپل شود. در حالی که ریپل هنوز به هدف مشخص‌شده توسط «سانتانا» نرسیده، اما از زمان تحلیل اولیه تاکنون ۱۱۴ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. آخرین تجزیه و تحلیل «سانتانا» نشان می‌دهد که ریپل هنوز با قدرت در حال ادامه دادن به حرکت صعودی خود است و هیچ نشانه‌ای از ضعف را نشان نمی‌دهد. او انتظار دارد که حرکت صعودی ادامه یابد و قیمت آن به ۶/۰ دلار برسد. ریپل با افزایش ۹۸/۴ درصدی در روز دوشنبه و افزایش ۴۵/۱۱ درصدی در یک هفته گذشته به رشد خود در بازار ادامه داده است. ارزش بازار آن از ۴/۲۹ میلیارد دلار فراتر رفته و حجم معاملات روزانه نیز ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

 

بیت کوین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------