آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

بورس با رشد شروع کرد/ سقف واریز وجه در بازار سرمایه برداشته شد



بورس تهران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با رشد ۲۱۳۱ واحدی مواجه شده است.

به گزارش مهر، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با رشد بیش از ۲۱۳۱ واحدی روبرو شده است، در ۴۱ دقیقه‌ای که بازار می‌گذرد ارزش معاملات خرد عدد ۱,۰۶۸ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۳۳۵ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز ۱۰ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است.

 

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۳۸۸ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. صندوق‌های درآمد ثابت امروز نیز شاهد ۲۷۳ میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند.

 

ارزش صف‌های خرید ۲۱۸ میلیارد تومان است که کاهش ۵ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۵۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۳۱۱ میلیارد تومان قرار دارد.

 

وضعیت کلی بازار خوب است، ۴۳۰ نماد در وضعیت مثبت، ۴۴ نماد در وضعیت صف خرید، ۱۷۴ نماد در وضعیت منفی و ۱۹ نماد در وضعیت صف فروش قرار گرفته اند.

 

سقف واریز وجه در بورس برداشته شد

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از امکان واریز وجه بدون محدودیت در سامانه‌های معاملاتی بورس خبر داد و گفت: کاربران سامانه‌های معاملاتی بورس اوراق بهادار از این پس می‌توانند قدرت خرید حساب کاربری خود را با هر مبلغی که مد نظر دارند، بدون محدودیت در درگاه‌های آنلاین بانکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک افزایش دهند.

 

وی افزود: تا پیش از این، کاربران و سرمایه گذاران قادر بودند روزانه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به قدرت خرید حساب کاربری خود اضافه کنند، اما اکنون مطابق با دستورالعمل‌های جدید بانک مرکزی و سازمان بورس این سقف حذف شده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------