آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

جدول فرمول محاسبه سن و سابقه بازنشستگی در قانون جدید/ اگر تازه بیمه شده‌اید ۴۲.۵ سال طول می‌کشد تا بازنشسته شوید



سن بازنشستگی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
طبق شیوه جدید محاسبه سابقه بازنشستگی که در ضرایب سنی مختلف متفاوت است، بیمه شده به ازای میزان سابقه‌ای که تا کنون داشته، در ردیف‌های ضریبی مختلف به سابقه لازمش برای بازنشستگی افزوده می‌شود.

به گزارش ایلنا، با تصویب بند الحاقی مربوط به افزایش سن بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه در مجلس، جزئیات شیوه محاسبه افزایش در سن و سابقه بازنشستگان منتشر شده است.

 

بنابر این شیوه محاسبه که در ضرایب سنی مختلف متفاوت است، بیمه شده به ازای میزان سابقه‌ای که تاکنون داشته، در ردیف‌های ضریبی مختلف به سابقه لازمش برای بازنشستگی افزوده می‌شود. بدین ترتیب هرچه میزان سوابق نیروی کار بیمه شده قبل از شروع اجرای برنامه هفتم توسعه و ابلاغ آن توسط دولت بیشتر باشد، فرد با سابقه کمتر می‌تواند بازنشسته شود و هرچه سوابق کمتری قبل از اجرا و ابلاغ این شیوه جدید محاسبه بازنشستگی داشته باشد، سابقه بیشتری باید پر کند تا بتواند بازنشسته شود.

 

البته شیوه محاسبه در مردان و زنان متفاوت است و جدول مربوطه منطبق با ارقامی است که با مبنای بازنشستگی در ۶۲ سال سن (یعنی سن بازنشستگی معین شده در این قانون برای مردان) در نظر گرفته شده و محاسبه در مورد بانوان شاغل که سن بازنشستگی آنان ۵۵ سال است، با همین شیوه ارقام متفاوت و کمتری را در پی خواهد داشت.

 

بدیهی است که طبق قانون تامین اجتماعی، سنوات بیشتر سابقه در میزان مستمری فرد بازنشسته تاثیر خواهد داشت.

 

جدول زیر نمایان‌گر مقدار سابقه لازم نیروی کار پس از اجرای این شیوه محاسبه بازنشستگی با سنوات سوابق مختلف است. برای مثال فردی که تاکنون شش سال کامل کار کرده و بطور کامل حق بیمه برای او پرداخت و رد شده است، طبق این جدول ۴۰ سال در مجموع باید سابقه پر کند که به معنای آن است که ۳۴ سال دیگر نیز باید حق بیمه پرداخته و کار کند تا بتواند بازنشسته شود؛ مگر آنکه به زودتر از این ۳۴ سال به سن ۶۲ سالگی رسیده باشد (که در آن صورت با سابقه کمتری بازنشسته می‌شود).

 

سن بازنشستگی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------