آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

بورس با رشد شروع کرد (1402/09/11)



بورس تهران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازار شاهد ارزش معاملات یک هزار میلیارد تومانی در بازار هستیم و برآورد می‌شود سطح تقاضا تا دقایق انتهای بازار وجود داشت باشد.

به گزارش ایمنا، بازار امروز در دقایق ابتدایی در مسیر بازار شنبه قرار گرفته است، اخباری مبتنی بر تصویب لایحه‌ای در کنگره آمریکا برای دستیابی به پول‌های ایران در روز پنجشنبه منتشر شد که نرخ دلار را تا ۲۰۰ تومان افزایش داد شاید همین موضوع نیز منجر به تقویت بازار شود.

 

در همین نیم ساعت ابتدایی بازار شاهد ارزش معاملات یک هزار میلیارد تومانی در بازار هستیم و برآورد می‌شود سطح تقاضا تا دقایق انتهای بازار وجود داشت باشد.

 

برخی از منابع مشخص در حال خروج از صندوق‌ها درآمد ثابت است و به سمت نمادهای بزرگ بازار درحال حرکت، در همین دقایق ابتدایی شاهد اثر گذاری سه هزار ۴۵۵ واحدی فولاد مبارکه در بازار هستیم.

 

به نظر رونق به نمادهای بزرگ بازار می‌تواند به کلیت بازار سرایت کند، لازم است توجه شود که در صورتی که امروز نیز پر تقاضا باشد باید با دقت بالاتر در انتخاب سهام دقت نمود.

 

طبق برخی شایعات موثق جلسات هماهنگی فملی و فولاد با سازمان بورس برای افزایش سرمایه از تجدید از محل سرمایه گذاری بلند مدت آغاز شده و شاید اعداد آن قوی نباشد و خاص پیش نرود ولی همین تجدید از این سرفصل اتفاق مثبت و خوبی برای بازار است احتمالاً ابتدا فولاد و سپس فملی این موضوع را در هفته آتی به بازار اعلام می‌کنند.

 

رشد ۱۷ هزار واحدی شاخص بورس در دقایق ابتدایی معاملات

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _ شنبه یازدهم آذر_ با رشد ۱۷۵۱۰ واحدی، به ۲,۰۷۷,۸۵۵ واحد رسید.

 

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۵۶۶ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

 

همچنین حجم معاملات تاکنون ۲.۱۷۹ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۷,۳۰۹ میلیون معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۶,۴۰۳ میلیارد ریال رسیده است.

 

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۲,۱۷۷,۴۵۲ میلیارد ریال شد.

 

تا این لحظه نمادهای «فولاد»، «فملی» و «وبملت» بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص کل گذاشتند.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------