آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

قرارگاه خاتم‌الانبیاء: با تهاتر نفت، پول را وارد پروژه‌ها می‌کنیم



نفت،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء اظهار داشت: باید توجه داشت قرارگاه بخشی از نیرو‌های مسلح در کشور محسوب می‌شود و نیرو‌های مسلح برای بخشی از منابع دفاعی خود می‌تواند از تهاتر نفت استفاده کند و هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ هم از این ظرفیت در همین قالب استفاده و پول را وارد پروژه‌ها می‌کند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا رحمانی درباره میزان بدهی دولت به یک هلدینگ قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاﯨ (هلدینگ راه و شهرسازی) اظهار داشت: عدد بدهی‌های دولت بسیار درست است و امکان اعلام مجموع بدهی دولت به تمام بخش‌ها و هلدینگ‌های قرارگاه وجود ندارد. اما بدهی دولت فقط به بخش هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان است. 

 

وی درباره امکان تهاتر مطالبات هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء با مالیات گفت: در حال حاضر مالیات قرارگاه با مطالبات آن از دولت تهاتر می‌شود، اما برای تهاتر مالیات سهمیه‌ای تعیین شده به این معنا که در سنوات گذشته برای تهاتر مالیاتی قرارگاه هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود امسال هم چیزی حدود ۵ هزار میلیارد تومان سقف تهاتر مالیاتی برای قرارگاه تصویب شده‌است. 

 

وی همچنین درباره استفاده از تهاتر نفتی و حواله نفتی برای تامین مالی اجرای پروژه‌های بخش راه و شهرسازی این هلدینگ قرارگاه تاکید کرد: باید توجه داشت قرارگاه بخشی از نیرو‌های مسلح در کشور محسوب می‌شود و نیرو‌های مسلح برای بخشی از منابع دفاعی خود می‌تواند از تهاتر نفت استفاده کند و هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء هم از این ظرفیت در همین قالب استفاده و پول را وارد پروژه‌ها می‌کند.

 

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ در پاسخ به این سوال که عواید حاصل از فروش به صورت مستقیم وارد قرارگاه می‌شود یا ابتدا به خزانه واریز و پس از آن به قرارگاه منتقل می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر برای پروژه‌های جدید از حساب خزانه استفاده می‌کنیم و تنها نقش فروش را داریم. این پول به حسابی در خزانه به نام و عنوان پروژه‌ها وارد می‌شود و کسی به این حساب دست نمی‌زند و این پول برای همان پروژه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------