رشد ۳۱۹ درصدی قیمت گوجه فرنگی در دو سال/ گوجه رکورددار گرانی در آذر ماه شد!



قیمت گوجه فرنگی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
داده‌های رسمی مرکز آمار حاکی از آن است که در طول ۲۷ ماه فعالیت دولت ابراهیم رئیسی، قیمت گوجه فرنگی ۳۱۹ درصد رشد داشته است. این محصول همچنین رکورددار تورم در آذر ۱۴۰۲ شناخته می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز، گوجه فرنگی رکورددار گرانی در آذر ماه شد. آخرین گزارش منتشرشده از سوی مرکز آمار، به‌عنوان مرجع رسمی دولت، از متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری نشان می‌دهد که طی آذر ۱۴۰۲ تورم ماهانه و نقطه‌ای گوجه فرنگی ۶۹ و ۱۵۶ درصد بوده است. بدین ترتیب این محصول نسبت به آبان ماه پس از هندوانه در رتبه دوم قرار دارد و نسبت به آذر سال قبل با اختلاف در صدر تورم کالا‌های خوراکی ایستاده است. 

 

میانگین قیمت این کالا در ماه مورد اشاره ۳۳ هزار و ۹۹۲ تومان محاسبه شده است. بدین ترتیب که حداقل قیمت محدوده ۲۶ هزار و ۳۷۵ تومان و حداکثر آن رقم ۴۳ هزار و ۵۹۲ تومان را به تصویر می‌کشد.

 

به‌رغم اینکه مراکز دولتی حداکثر قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در مناطق شهری را ۴۳ هزار و ۵۹۲ تومان محاسبه کرده‌اند، در بررسی‌های میدانی از برخی خرده‌فروشی‌های تعدادی از مناطق تهران مانند جردن یا میرداماد قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی از ۵۰ هزار تومان، یعنی معادل یک دلار هم عبور کرده و تا ۷۰ هزار تومان هم به فروش می‌رسد. 

 

اکنون در حالی گوجه فرنگی با چنین ارقامی به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد که در شهریور ۱۴۰۰، یعنی زمانی که دولت ابراهیم رئیسی روی کار آمد، میانگین قیمت این محصول توسط مرکز آمار ایران ۸۱۰۹ تومان محسابه شده بود. در آن مقطع حداقل قیمت گوجه در محدوده ۶۹۵۹ تومان و حداکثر آن روی رقم ۹۹۱۶ تومان قرار داشت. 

 

بدین ترتیب پس از ۲۷ ماه از شروع فعالیت رسمی دولت سیزدهم می‌گذرد، هر کیلو گوجه فرنگی طبق داده‌های رسمی دولت ۳۱۹ درصد رشد داشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------