براساس نامه وزارت نفت به دولت؛ سوخت در ایران استاندارد نیست



کیفیت بنزین در کشور،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
درخواست وزارت نفت برای به تعویق افتادن زمان اجرای استانداردهای سوخت تا سال ۱۴۰۷ با مخالفت دولت همراه بود اما دولت مشخص نیست که دولت تا چه زمانی برای اجرای تولید سوخت استاندارد موافقت کرده است.

به گزارش دیده بان ایران، وزارت نفت در حوزه محیط‌زیست مسئولیت‌های بسیاری دارد و متاسفانه در تمام دولت‌ها، به وظایف خود عمل نکرده است. دولت سیزدهم نیز از این قاعده مستثنی نیست اما در این دولت سیزدهم تابوشکنی‌هایی در این خصوص صورت گرفته که قابل تامل و نامه‌هایی که وزارت نفت به دولت نوشته شده نگرانی‌های بسیاری را در پی داشته است.

 

وزارت نفت در نامه‌ای به دولت با شماره ۲۰.۲۰۰۰۱۴۴ مورخ ۱۴۰۲.۳.۲۰ از دولت خواسته که زمان اجرای استانداردهای سوخت را تا سال ۱۴۰۷ به تعویق بیندازد. این در حالی است که در تاریخ ۱۴۰۱.۱۱.۱۶ وزارت نفت در نامه‌ دیگری به شماره ۲۱۱۸۱۶.ت.۶۰۳۷.ه‍ از دولت خواست که طرح «کهاب» (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) را به تعویق بیندازد. درست است که هر دو نامه با مخالفت دولت روبرو شده اما مشخص نیست دولت تا چه زمانی با سوخت‌های غیراستاندارد کنار خواهد آمد.

 

این در حالی است که آلودگی هوا حتی به شهرهای کوچک نیز رخنه کرده است. اگر مازوت‌سوزی (که برخی آن را تکذیب و بعضی دیگر آن را تایید کردند) بگذریم این حجم از ترافیک و خودرو که در شهرها در حال تردد هستند با سوختی غیراستاندارد، به آلودگی هوا دامن می‌زند. با وجود آلودگی هوا، بارندگی‌ها نیز تبدیل به باران‌های اسیدی می‌شوند. از سوی دیگر  ۴۰ تا ۴۵ هزار مرگ و میرها در ایران یعنی معادل ۱۰ تا ۱۲ در صد از مرگ‌های کشور در یکسال ناشی از آلودگی هوا است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------