روزهای تیره در انتظار بیت‌کوین



بیت کوین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رمزارزهای مهم بازار کریپتو از جمله بیت‌کوین و اتریوم پس از گذراندن دوره‌ای کوتاه از نوسان و روند نزولی بار دیگر به سطوح سابق خود بازگشتند. اما به گفته برخی از اقتصاددانان بازگشت دارایی‌های مذکور به کانال‌های قیمتی قبل گذرا خواهد بود و نزول بیت‌کوین به بازه ۳۰ تا ۳۶ هزار دلار دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش دنیای اقتصاد، پیتر شیف، اقتصاددان حوزه بیت‌کوین درباره  بازگشت رمزارزهای مهم به سطوح سابق خود تاکید کرد: «با راه‌اندازی صندوق‌های ETF، تقاضای سرمایه‌گذاران تغییر کرده و آنها از خرید بیت‌کوین در بازار به خرید سهام این دارایی در صندوق بورسی روی آورده‌اند.» وضعیت بازار کریپتو در روزهای اخیر حاکی از آن است که لیدر این بازار پس از نزول به کانال 38 هزار دلاری در روز گذشته بار دیگر حمایت کانال 42 هزار دلاری را به دست آورد و در ساعت 15 به وقت تهران با رقمی معادل 42 هزار و 400دلار در حال معامله است. در این میان اتریوم نیز که در هفته گذشته حدود 12.6 درصد کاهش یافته بود توانست 5.3 درصد از زیان‌های خود را جبران کند و به در ساعت مذکور رقم 2279 را در بازار ثبت کند.

 

روزهای تیره در انتظار بیت‌کوین

در حالی که بیت‌کوین آخر هفته و قبل از بازگشایی بازارها در هفته معاملاتی جدید با رشد 10.3 درصدی رو‌به‌رو شد، برآوردها را در خصوص روند قیمتی این دارایی‌ها در بلندمدت دستخوش تغییر کرد. کریس برنیسک، تحلیلگر رمزارزها درباره روند قیمتی بیت‌کوین گفت: «روند صعودی بیت‌کوین ادامه‌دار نخواهد بود و چشم‌انداز کوتاه‌مدت این دارایی همچنان نزولی است. گرچه بیت‌کوین نوسانات زیادی را به همراه خواهد داشت، اما روند آن در بلندمدت صعودی خواهد بود.

 

به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود این دارایی تا پایان سال جاری در بازه 75 تا 90 هزار دلاری قرار خواهد گرفت که با در نظر گرفتن حداقل رشد آن (تا 75 هزار دلار) تا پایان 2024، از رکورد قبلی خود در کانال 69 هزار دلاری، 6 هزار دلار فراتر خواهد رفت.  همچنین او اضافه کرد: «در نیمه دوم سال جاری بازارها به ثبات بیشتری خواهند رسید؛ زیرا پاول در تغییر، تشدید یا حفظ نرخ بهره سیاستی با سایر مقامات بانک مرکزی تا آن زمان به توافق خواهد رسید و فعالیت بازارها در ادامه مسیر با ثبات بیشتری همراه خواهد بود. در راستای این بحث پیتر شیف اعلام کرد که قیمت بیت‌کوین قربانی اخبار صندوق‌های ETF شده است، صندوق‌های ETF تقاضای جدید ایجاد نکرده‌اند و فقط با تغییر تقاضا مواجه شده‌اند. گفتنی است که بازار بیت‌کوین با وجود مسیر پرنوسان خود همچنان حامیان خود را خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که قیمت این دارایی از نیمه دوم 2024 تا اوایل 2025 به مسیر صعودی هدایت خواهد شد.» 

 

در ادامه این بحث جیسون پیزینو، اقتصاد‌دان دیگر این حوزه تاکید کرد: «در صورتی که شیب مثبت بیت‌کوین در روزها و هفته‌های آتی ادامه‌دار باشد، با رشد انفجاری مواجه شده و عبور آن از کانال 50 هزار دلاری دور از انتظار نخواهد بود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------