قیمت مبل سر به فلک کشید



قیمت مبل،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: اگرچه این مدل مبل‌ها طرفداران خاص خودش را دارد، اما مشاهده خبرنگار ما حاکی از این است که اغلب مردم بودجه چندانی برای خرید مبلمان ندارند و سراغ مبلمان میلیاردی نمی‌روند.

 

این موضوع شامل همه افراد نمی‌شود. در پاساژ‌های معروف یافت‌آباد مبل‌هایی وجود دارد که مغازه‌داران می‌گویند از پارچه‌های طلا کوب و متریال درجه یک وارداتی، ساخته شده است از اینرو اگر با ورود به این مرکز، مبلمان نیم میلیارد تومانی را مشاهده کردید نباید تعجب کنید. این مدل مبلمان با نام‌های کلاسیک، ایتالیایی و سلطنتی به فروش می‌رسند و مشتری خاص خود را دارند. فروشندگان می‌گویند با توجه به اینکه این مبل‌ها معمولا سفارشی هستند در صورت تغییرات زیاد توسط مشتری، ممکن است گرانتر هم شود.

 

در حالی که برخی از افراد به دنبال “مبلمان نیم میلیارد تومانی” برای خانه‌های مجلل خود می‌گردند؛ قیمت مسکن مهر در حومه گرمسار حد فاصل ۱۰۰ کیلومتری تهران به طور میانگین متری ۱۰ میلیون تومان است. یعنی یک خانه ۵۰ متری در این محدوده به طور متوسط ۵۰۰ میلیون تومان آب می‌خورد که معادل یک دست مبلمان طلا کوب و فاخر است.

 

هرچند در تهران متوسط قیمت خرید یک آپارتمان، بالای ۴ میلیارد تومان است، اما در مسکن‌مهر، هنوز سطح قیمت (بخصوص در اطراف کلان‌شهرها) پایین‌تر از قیمت جایی مثل تهران است.

 

رشد چشمگیر قیمت مبلمان ناشی از «تورم تولید سال‌های اخیر» بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------