گزارش روزانه بورس ۱۸ فروردین/ ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل



بورس تهران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
بازار سرمایه مطابق پیش بینی ها و با توجه به شرایط منطقه، ریزشی ۲۰ هزار واحدی را تجربه کرد.

به گزارش تسنیم، بازار سهام معاملات روز جاری را با توجه به تحولات و اخبار این روزها، مطابق پیش بینی ها منفی آغاز کرد و رفته رفته بر فشار عرضه ها افزوده شد.

 

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 20 هزار واحدی  به 2 میلیون و 230 هزار واحد رسید. همچنین  شاخص کل هم‌وزن با ریزشی 16 هزار واحدی به ارتفاع 743 هزار واحد رسید.

 

گفتنی است سه نماد «فملی»، «وبملت» و «اخابر» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «فزر» و «آریا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «خودرو» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فزر»، «آردینه» و «خاور» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

 

گفتنی است دیگر نکته ای که در این روزها به چشم می خورد سبز پوشی کامل صندوق های طلای بورسی است که با توجه به روند رو به رشد نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین قیمت طلای جهانی حجم قابل توجهی از معاملات را به خود اختصاص داده اند.

 

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 18 فروردین ماه 1403، مبلغ 6 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 1200 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

 

در بازار امروز 62 نماد در محدوده مثبت و 391 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 80 نماد در محدوده مثبت و 261 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------