آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

آیا قیمت خرید ویلا در شمال ارزان تر می شود؟



قیمت خرید ویلا در شمال,خرید ویلا

بازار خرید ویلا در شمال

 

ارزان تر شدن یا گران تر شدن قیمت ویلا در شمال در سال 1400 یکی از مهم ترین سوالاتی است که برای مشتریان خرید ویلا و سرمایه گذاری در شمال مطرح می شود. بهترین ویلاهای شمال با امکانات کامل در زیباترین شهرهای مازندران برای فروش ارائه می شوند که قیمت آنها با هم متفاوت است. خرید ویلای ساحلی و خرید ویلای جنگلی از محبوب ترین گزینه های سرمایه گذاری در مازندران است. شهرهای چمستان، نوشهر، نور، رویان، محمودآباد، سرخرود و رامسر، تنها چند نمونه از شهرهایی هستند که می توانید روی خرید ویلا تمرکز داشته باشید.

 

ارزان تر شدن قیمت خرید ویلا در شمال، یک بحث چند جانبه است و در چند ماه اخیر، بسیار در مورد آن صحبت شده است. شاید لازم است در همین ابتدای بحث توضیح دهیم که چرا این موضوع را انتخاب کرده ایم و قرار است درباره چه مباحثی صحبت کنیم. 

 

ویلاهای شمال، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری طولانی مدت هستند. اگر فردی بخواهد سرمایه خود را در مسیر صحیح هدایت کند، خرید ملک در شمال، قطعاً یکی از بهترین راه ها خواهد بود. اما این سوال پیش می آید که آیا خرید ویلا در شمال قرار است ارزان تر شود یا خیر؟ آیا ما باید منتظر کاهش قیمت ها باشیم یا همین حالا برای خرید ویلا در شمال اقدام کنیم؟

 

شاید اندکی تعجب برانگیز باشد اگر بگوییم که عواملی وجود دارند که به شدت در قیمت خرید و فروش ویلا در شمال یا حتی قیمت های خرید زمین در شمال تأثیر گذار هستند. این عوامل شاید به طور غیر مستقیم با قیمت ویلا در شمال مرتبط باشد اما واقعیت دارد...

اجازه بدهید در این باره اندکی تخصصی تر در ادامه بحث صحبت کنیم.

 

تأثیر شگفت انگیز قیمت مصالح ساختمانی بر قیمت خرید ویلا در شمال

 

قیمت خرید ویلا در شمال,خرید ویلا

خرید ویلای ارزان در شمال

 

درست است! قیمت مصالح ساختمانی و نوسانات این بازار به شدت در قیمت ویلاها و پروژه های ساخت و ساز ویلا در شمال تأثیرگذار است. به هیچ عنوان نمی توان انتظار داشت که قیمت ویلاهای شمال کاهش پیدا کند، در حالیکه قیمت مصالح ساختمانی نه تنها کاهش ندارد بلکه رو به افزایش گذاشته است! این یک دیدگاه غیر منطقی است و باید در مورد تصور غلط، تجدید نظر کرد.

 

شاید تعجب کنید اما به جرأت می توان گفت که قیمت اکثر مصالح ساختمانی در مقایسه با یک یا دو سال گذشته تا حدود 200 درصد افزایش داشته است! البته این مقدار نشان دهنده نرخ تورم در خرید و فروش مصالح ساخت و ساز است. این تورم به بازار مسکن و خرید ویلا در شمال هم منتقل شده است.

 

بسیاری به این فکر می کنند که اگر مصالح ساختمانی ارزان تر شود شاید بتوانند ساخت و ساز را آغاز کنند؛ اما اگر در میان پروژه، قیمت ها افزایش یافت، آیا به این مفهوم است که قیمت ویلای ساخته شده افزایش نخواهد داشت؟ خیر. قیمت خرید ویلا در شمال با افزایش قیمت مصالح و قیمت پروژه های ساخت و ساز، افزایش پیدا می کند.

 

افزایش قیمت مصالح ساختمانی مهم نظیر آهن و فولاد، سیمان، بتن، میلگرد، گچ، آجر، سرامیک ها، سنگ های ساختمانی و ده ها مورد دیگر، موجب گران تر شدن ویلاهای نوساز می شود. 

 

در یک بازه زمانی شاهد آن بودیم که قیمت ارز در بازار افزایش پیدا کرد و به دنبال آن، قیمت زمین و قیمت مصالح ساختمانی هم بیشتر شد. به این ترتیب، میتوان پیش بینی کرد که قیمت خرید ویلا در شمال هرگز کاهش پیدا نمی کند؛ اگر چه شاید در برخی ماه های سال، رکود نسبتی را در این بازار شاهد باشیم اما قیمت ها در آینده حتی بیشتر هم خواهند شد.

 

*تحلیل چند راهکار برای خرید ویلای ارزان در شمال:

برای کسانی که به دنبال خرید ویلا در شمال با قیمت ارزان هستند، چند راهکار وجود دارد. ویلای اقساطی در مازندران، یکی از این راه ها است. اما باید دید که خرید قسطی یک ملک آیا واقعاً مقرون به صرفه است و اغلب برای چه افرادی پیشنهاد می شود. در یک مقاله ویژه درباره بهترین راهکارهای خرید ویلای ارزان در شمال صحبت کرده ایم. این مقاله کامل و جامع را در لینک زیر مطالعه کنید:

 

 

"خرید ویلای شمال با قیمت ارزان، افسانه یا واقعیت؟"

 

چه عواملی از ارزان تر شدن قیمت های خرید ویلا در شمال جلوگیری می کند؟

 

قیمت خرید ویلا در شمال,خرید ویلا

قیمت خرید ویلا

 

همه ما می دانیم که قیمت ویلا در شمال طبق چه معیارها و فاکتورهایی معین می شود. موقعیت جغرافیایی ملک، امکانات ویلا، نوع سند ملک، سال ساخت و تغییرات قیمت زمین در بازار مسکن، مهم ترین عوامل مؤثر در قیمت ویلاهای شمای هستند.

 

در بخش بالا به این مفهوم اشاره کردیم که قیمت ویلاها هرگز کاهش پیدا نمی کند؛ کما اینکه در طول سال ها شاهد هستیم که قیمت مسکن، ویلا، آپارتمان و ... نه تنها پایین تر نیامده است بلکه در برخی سال ها به صورت تصاعدی رشد داشته است. 

 

یکی از عواملی که باعث می شود قیمت خرید ویلا در شمال هرگز ارزان تر نشود، ارزان تر نشدن مصالح ساختمانی است. همچنین قیمت زمین برای ساخت و ساز، ارزان تر نمی شود و همین عامل موجب می گردد تا ویلای ساخته شده هم گران تر باشد.

 

تغییرات قیمت ارز در بازار، انتخابات اخیر آمریکا و تغییر پست ریاست جمهوری این کشور، تغییراتی را هم در کشور ما داشته است، بنابراین، بازار خرید ویلا در شمال هم تحت تأثیر همین نوسانات بوده است.

 

یکی دیگر از مهم ترین دلایل عدم ارزان تر شدن ویلاهای شمال، مسئله ای است که کمتر به آن توجه می شود. اگر نگاهی به آمارهای سکونت در شهرهای شمالی داشته باشیم، مشخص می شود که تا حدود 10 سال قبل، 90% از خانوارهای شهرهای شمالی، بومی های همان مناطق بوده اند؛ این در حالی است که در زمان حال، 90% این ساکنین را افراد غیر بومی تشکیل داده اند!

 

با توجه به توضیح فوق، رقابت میان خانواده های بومی شمال و غیر بومی ها، بسیار زیاد است. کسی که بومی شهرهای شمالی است یک قیمت معین برای فروش ویلا یا زمین خود ارائه می دهد اما همسایه غیر بومی او، قیمت گران تری را ارائه می دهد. پس افراد بومی برای اینکه از این بازار پر رقابت عقب نمانند، قیمت ملک خود را بالاتر می برند؛ به همین سادگی! اینچنین است که قیمت خرید ویلا در شمال و خرید زمین در شمال به این اندازه افزایش می یابد و ارزان تر هم نمی شود!

 

اگر تمایل دارید که قیمت ویلای شمال را با امکانات مختلف آن بهتر بررسی کنید، پیشنهاد می دهیم گزینه هایی که در لینک زیر معرفی شده را ارزیابی نمایید. به این ترتیب، انتخاب عاقلانه ای برای خرید ویلا در شمال خواهید داشت:

 

https://avalkhune.com/category/buy-vila

 

چرا خرید ویلا در شمال تا این اندازه پرطرفدار است؟

 

قیمت خرید ویلا در شمال,خرید ویلا

خرید ویلا در شمال

 

زمین ها و ویلاهای شمال بهترین گزینه های سرمایه گذاری هستند. افرادی که پس از سال ها کار کردن، اکنون مقداری سرمایه در اختیار دارند بسیار علاقه مند هستند که با خرید ویلا در شمال یا خرید زمین در شمال، ارزش پول خود را بالاتر ببرند. شهرهای مازندران، فرصت های بیشماری را برای این اهداف فرآهم می سازد.

 

از سویی دیگر، بسیاری از بازنشستگان ترجیح می دهند این دوران را در مناطق خوش آب و هوای شمال سپری کنند. بنابراین، خرید ویلا در شمال را انتخاب می کنند. شروع یک کسب و کار خوب و پرسود در شمال هم به همین ترتیب، مورد توجه قرار دارد.

 

برای یک سرمایه گذاری مناسب می توانید گزینه های خرید زمین در شمال را در بهترین شهرهای مازندران از طریق لینک زیر دنبال کنید:

 

https://avalkhune.com/category/kharid-zamin-va-bagh

 

زمین بخریم و ویلا بسازیم یا ویلای آماده بخریم؟

تا به اینجای بحث متوجه شدید که خرید زمین در شمال و خرید ویلا در شمال، ایده های بسیار مناسبی در طولانی مدت هستند و هر دو به نوعی سودآور خواهند بود. این نوع سرمایه گذاری، مزایای زیادی دارند. اما این موضوع هم اهمیت دارد که بدانید زمین بخرید و ویلا بسازید یا یک ویلای آماده بخرید.

 

خرید زمین و ساخت ویلا به عبارتی می تواند دو هزینه برای شما داشته باشد؛ یعنی یک بودجه برای خرید زمین و یک بودجه هم برای ساخت ویلای اختصاصی باید در نظر بگیرید. این در حالی است که اگر ویلای نوساز و آماده بخرید، در بودجه های خود صرفه جویی کرده اید. لازم به ذکر است که خرید ویلای آماده می تواند شما را از گزینه های اختصاصی محروم کند چون طبق نقشه های آماده و تعریف شده ساخته شده اند.

 

با ساخت ویلا در شمال می توانید طرح های مورد نظر خود را در کنار یک تیم پیمانکاری حرفه ای به راحتی پیاده سازی کنید. اگر می خواهید ویلا را در مدت زمان کوتاه تری به دست بیاورید، ویلای آماده بخرید؛ در غیر این صورت، برای خرید زمین و ساخت ویلا باید مدت بیشتری منتظر بمانید.

 

چاره کار چیست؟ اول خونه همراه شماست!

مسئله ای که در خرید ویلا در شمال و خرید زمین در شمال اهمیت دارد این است که معاملات باید از هر نظر معتبر، امن و قانونی باشد. رونق درآمدزایی از خرید و فروش ویلا در شمال باعث شده که برخی افراد سودجو در این میان فعالیت کنند و چیزی جز ضرر و زیان برای مشتری ها به دنبال ندارد.

 

املاک اول خونه با در اختیار داشتن بهترین مشاوران املاک در شهرهای سرخرود، نوشهر، آمل، محمودآباد، رویان، چمستان و نور، بهترین موقعیت را برای خرید ویلا در شمال و خرید زمین در شمال برای مشتریان عزیز فرآهم می سازد. همین حالا می توانید با هر بودجه ای برای داشتن یک ملک اختصاصی اقدام کنید. وبسایت اول خونه به آدرس  www.avalkhune.com  را برای ارتباط با اینی مشاوران بررسی نمایید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024