آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

بازار خرید خانه دوم و چندم داغ شد+جدول



 بازار خرید خانه دوم ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
گفته می‌شود از هر ۱۰ متقاضی خرید ملک که به واسطه‌ها مراجعه می‌کنند، حدود هفت نفر تقاضای خرید خانه دوم یا چندم به قصد سرمایه‌گذاری را دارند. اما سرمایه‌گذاران ملکی تمایل دارند چه واحدهایی را تملک کنند؟

به گزارش دنیای اقتصاد؛ اقتصاد، سرمایه‌گذاران ملکی حاضر در بازار مسکن این روزها به دنبال آپارتمان‌های سرراست و با امکانات هستند و از معامله واحدهای مسکونی مشکل‌دار پرهیز می‌کنند.

 

خرید سرمایه‌ای در بازار مسکن تقریبا همیشه وجود دارد و مختص زمان خاصی نیست اما در برخی مقاطع زمانی تحت‌تاثیر متغیرهای بیرونی موثر بر بازارها، وضعیت بازار نقل و انتقال ملکی نیز متلاطم می‌شود و تعداد متقاضیان سرمایه‌ای خرید ملک نیز که روانه بازار می‌شوند، افزایش پیدا می‌کند.

 

حال و هوای این روزهای بازار مسکن شهر تهران نیز آن‌گونه که واسطه‌های ملکی روایت می‌کنند همین گونه است. گفته می‌شود از هر ۱۰ متقاضی خرید ملک که به واسطه‌ها مراجعه می‌کنند، حدود هفت نفر تقاضای خرید خانه دوم یا چندم به قصد سرمایه‌گذاری را دارند. اما سرمایه‌گذاران ملکی تمایل دارند چه واحدهایی را تملک کنند؟

 

تحقیق میدانی حکایت از آن دارد که اغلب این گروه از متقاضیان خرید مسکن، آپارتمان‌های با امکانات و در موقعیت مطلوب را به خرید واحدهای مشکل‌دار ترجیح می‌دهند، اما در عین حال از خرید واحدهای نوساز و کلیدنخورده پرهیز می‌کنند. استدلال آنها این است که قیمت اعلامی واحدهای نوساز حباب دارد و تحت‌تاثیر جو ناشی از نوسان ارز بیش از حدود معقول افزایش پیدا کرده است.

 

آنها همچنین آپارتمان‌های چند سال ساخت اما با سن بنای یک‌رقمی را «به قیمت رسیده» تلقی می‌کنند و تلاش می‌کنند از بین فایل‌های محدود عرضه شده به بازار مسکن، این قبیل واحدها را برای خرید انتخاب کنند. با این حال دردسر اصلی معاملات ملکی سرمایه‌گذاران در روزهای اخیر این است که تعداد فایل‌های فروش که قصد مالک آنها برای معامله جدی است، اندک بوده و اغلب افراد صرفا با هدف قلق‌گیری قیمتی آپارتمان خود را با قیمت‌های پیشنهادی فوق‌العاده بالا در موتورهای جست‌وجوی آگهی ملکی عرضه کرده‌اند.

 

 بازار خرید خانه دوم ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------