آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

چه کسانی سال ۱۴۰۳ یارانه نمی‌گیرند؟ | شناسایی مشمولان یارانه ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی



 یارانه,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
قرار است یارانه خانوارهایی که مشمول حمایت دولت نیستند، حذف شود. 

 به گزارش تجارت‌‌نیوز، ارقام کلیدی لایحه بودجه ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که منابع هدفمندسازی یارانه‌ها رشد ۱۵ درصدی خواهند داشت و به رقم ۷۵۸ هزار میلیارد تومان می‌رسند. این در حالی است که سال گذشته این رقم ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بود. در عین حال قرار است یارانه خانوارهایی که مشمول حمایت دولت نیستند، حذف شود. 

 

 

 یارانه,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

بر اساس تبصره ۱۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیرمشمول حمایت دولت به موجب آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندسازی یارانه به تصویب هیات وزیران می‌رسد، اقدام کند.

 

یارانه نان و دارو از کجا تامین می‌شود؟

همچنین بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است منابع حاصل از عوارض و مالیات بر ارزش افزوده فروش فرآورده‌های نفتی و گاز طبیعی را با تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور صرفا برای تأمین یارانه نان و دارو هزینه کند.

 

بر اساس این گزارش، بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مشتمل بر هفت فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، سقف واگذاری دارایی‌های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و مفروضات پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه، روز گذشته تقدیم مجلس شد.

 

مشمولان یارانه ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی شناسایی شدند/ اعلام جزییات واریز یارانه جدید با حساب خانوار

 براساس تصمیم جدید، برخی از کودکان مشمول یارانه ای جدید خواهند شد؛ این یارانه برای هر کودک بین ۶۰۰هزار تا یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 

بر این اساس اگر کودکی شرایط خاص من جمله سوتغذیه، لاغری مفرط، کوتاهی قد و... باشد، مشمول این یارانه خواهد شد تا تحت درمان قرار بگیرد. این یارانه برای کودکان کودکان ۶ ماهه تا ۶ ساله ایی است که نیازمند تقویت غذایی هستند و توسط وزارت بهداشت در کل کشور توسط خانه های بهداشت شناسایی و به وزارت رفاه معرفی می شوند.

 

مبلغ یک میلیون تومان به ازای هر فرزند بین دهک ۱تا ۵ و دهک های ۶ تا۷ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به اضافه مبلغ یارانه واریز خواهد شد 

معاون وزیر رفاه گفته است: این یارانه برای ۱۲۰هزار خانوار واریز خواهد شد؛ البته توجه داشته باشید این رقم تنها و تنها ویژه خرید از اقلام طرح کالابرگ الکترونیکی خواهد بود.

 

او همچنین گفته است ۶۱ میلیون نفر از مردم تحت پوشش کالابرگ های حمایتی قرار دارند که اگر از یارانه خود مبلغ دویست هزار تومان خرید کنند، صد و بیست هزار تومان تشویقی می گیرند که قیمت ۱۱ قلم به سال ۱۴۰۱ محاسبه می شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------