دریافت مالیات از خودروهای بالای ۳ میلیارد و خانه های بالای ۲۵ میلیارد تومان | جریمه ۱۵ و ۳۵ درصدی مشترکان پُرمصرف آب



 مالیات از خودروهای بالای ۳ میلیارد ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
خودروهای سواری که ارزش آنان بالای ۳ میلیارد تومان است و همچنین زمین، ویلا، باغ و منازلی که ارزش آنان بالای ۲۵ میلیارد تومان باشد، مشمول مالیات می‌شوند.

 به گزارش تسنیم: براساس بند س تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳، انواع خودروی سواری و وانت دواتاق(کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از ۳۰ میلیارد ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ ۱ درصد می گردند.

 

همچنین بر اساس بند ش تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، زمین های فاقد اعیانی دارای کابری مسکونی، اداری و تجاری، باغ ویلاهای مجاز و واحد های مسکونی که ارزش آنها بیش از دویست و پنجاه میلیارد دریال باشند، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می شوند. این مالیات بر عهده شخصی است که در ابتدای سال مالک املاک فوق بوده، می باشد.

 

بودجه ۱۴۰۳؛ جریمه ۱۵ و ۳۵ درصدی مشترکان پُرمصرف آب

 در بند ج تبصره هشت لایجه بودجه ۱۴۰۳ آمده است: "وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آب و فاضلاب استانی در سراسر کشور مکلف است علاوه بر نرخ آب‌بها به‌ازای هر مترمکعب فروش آب بالاتر از الگوی مصرف تا دوبرابر بیش از الگو، ۱۵ درصد نرخ آب‌بها را افزایش دهد و در مورد مشترکانی که بیش از ۲ برابر الگو مصرف کرده‌اند به‌ازای هرمترمکعب مازاد، ۳۵ درصد نرخ را افزایش و از آنان دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند. "

 

از آنجایی که این بند از لایحه بودجه عینا در بند الف تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نیز وجود داشت، برای سال آینده، پیشنهاد دولت ثابت ماندن درصد عوارض دریافتی از مشترکان پرمصرف آب نسبت به سال ۱۴۰۲ است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------