آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

سرنوشت بیت کوین و رمزارزها با برد دونالد ترامپ چه می‌شود؟



 قیمت بیت کوین,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شرکت مدیریت دایی Vaneck، به‌تازگی پیش‌بینی جدیدی درباره آینده قیمت بیت کوین در صورت برد دونالد ترامپ کرده است. 

 به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت مدیریت سرمایه Vaneck، پیش‌بینی جدیدی را برای قیمت بیت کوین پس از برگزاری شصتمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است. بر این اساس، قیمت بیت کوین در نهم نوامبر سال آینده میلادی، به‌دلیل برد احتمالی دونالد ترامپ با ۲۹۰ رای در مرحله نهایی انتخابات به قیمت رکورد قیمتی جدیدی دست پیدا خواهد کرد. در صورت برد دونالد ترامپ در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا، خوش‌بینی نسبت به کاهش سختگیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) بوجود خواهد آمد. 

 

شرکت Vaneck همچنین پیش‌بینی کرده است که در صورت صعود قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار تا دسامبر سال آتی، ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، به‌عنوان مرد سال از سوی مجله تایمز انتخاب خواهد شد. 

 

 پیش‌‌بینی قیمت بیت کوین با برد ترامپ 

بر اساس پیش‌بینی شرکت مدیریت دارایی Vaneck، ‌قیمت طلای دیجیتال در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۴ میلادی، به قیمت تاریخی ۱۰۰ هزار دلار، دست خواهد یافت. در نیمه دوم سال ۲۰۲۴، وضعیت دیوار نگرانی با آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متحمل خواهد بود. این اصطلاح برای توصیف بازاری که با وجود علائم نگران کننده و منفی، روندی صعودی را طی می‌کند، استفاده می‌شود. این نگرانی در بازار شامل فاکتورهایی از قبیل ریسک سیاسی و اقتصادی است.

 

بر اساس پیش‌بینی این شرکت، حجم مشارکت شرکت‌کنندگان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به ۴۵ درصد خواهد رسید و رکورد جدیدی را از لحاظ مشارکت ثبت خواهد کرد. حجم بالای احتمالی را‌ی‌دهنگان در سری بعدی انتخابات، نشان دهنده عدم رضایت شهروندان از سیاست‌های فعلی است که یکی از مهم‌ترین آنها، سیاست‌های سختگیرانه SEC در رابطه با بازار رمزارزها و صرافی‌های فعال در این کشور است.

 

 

تاثیر برد ترامپ بر بیت کوین و رمزارزها

این شرکت زمان دقیق رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار را نهم نوامبر ۲۰۲۴ اعلام کرده است. این تاریخ دقیقا ۳ سال از بالاترین قیمت پیشین بیت کوین، فاصله دارد. در نوامبر سال ۲۰۲۱، قیمت بیت کوین به رکورد تاریخی ۶۸ هزار و ۸۹۲ دلار رسید . 

 

همچنین، جان استارک، یکی از مقامات پیشین کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نیز اظهار کرده بود که برد دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، ‌می‌تواند سیاست‌های سختگیرانه SEC در حوزه رمزارزها را کاهش و تغییر دهد. 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------