نرخ گوشت، افسار پاره کرد/ رئیس اتحادیه دامداران:بسیاری از خانوارها توان خرید مرغ هم ندارند



 سرانه مصرف گوشت قرمز,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
آمارها نشان می‌دهد در دو سال گذشته سرانه مصرف گوشت قرمز از ۱۲ به حدود ۶ کیلوگرم و سرانه مصرف مرغ از ۳۲ به حدود ۲۶ کیلوگرم تقلیل یافته است. این کاهش مصرف ناشی از نوسان‌های قیمتی است که همیشه شیب رو به بالایی دارد و دست مردم را از این محصولات کوتاه می‌کند. 

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛پس از افزایش شدید قیمت مرغ در ماه‌های ابتدای امسال، دولت با برنامه‌ریزی برای افزایش جوجه‌ریزی تلاش کرد قیمت مرغ را در بازار به تعادل برساند، اما در روزهای گذشته روند افزایشی نرخ دوباره آغاز شده است.

 

درباره گوشت قرمز، به گفته علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، جریان افزایش قیمت همچنان ادامه خواهد یافت، چراکه دام در ایران به تعداد کافی وجود ندارد. 

 

فرهاد اکبری، رئیس اتحادیه دامداران کشور در گفت‌وگو با قدس، گرانی گوشت در روزهای اخیر را ناشی از عرضه کم دام به بازار و بالا رفتن نرخ نهاده دامی می‌داند و می‌گوید: دولت باید با در نظر گرفتن تسهیلات برای تأمین نهاده‌ها به تولیدکننده کمک کند دام خودش را برای مدت بیشتری نگه دارد تا پرواری شود؛ در غیر این صورت عرضه دامی که وزن کافی نگرفته است موجب کمبود گوشت در بازار می‌شود.

 

همچنین مؤیدیان، کارشناس اقتصاد کشاورزی با یادآوری اینکه وقتی مصرف‌کننده نتواند گوشت گوسفند و گاو تهیه کند به تهیه گوشت مرغ بسنده می‌کند، تأکید دارد: در شرایط فعلی به خاطر کاهش قدرت خرید مصرف‌کننده، سهم مرغ هم در سبد خانوار کم شده است.

 

 روزنامه قدس

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------