آیا قیمت بیت کوین در آستانه انفجار است؟



 بیت کوین ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
تحلیلگران باور دارند نمودار بیت کوین الگوی بسیار مهمی را تشکیل داده که نشان‌دهنده‌ی صعود آن در آینده‌ی نزدیک است.

به گزارش زومیت،بیت کوین به‌عنوان بزرگ‌ترین رمزارز جهان ازنظر ارزش بازار، با‌توجه به دو خط روند همگرا که طی ماه گذشته در چارت آن تشکیل شده، در حال دنبال‌کردن حرکتی خنثی است. نمودار این ارز دیجیتال در تایم‌فریم روزانه، تثبیت قیمت و تشکیل الگوی پرچم (Pennant Pattern) را نشان می‌دهد؛ الگویی که معمولاً به اصلاح موقت و جذب قدرت مورد نیاز برای جهش بعدی اشاره دارد.

 

بیت کوین از اواسط ماه مارس ۲۰۲۳ (اواخر اسفند ۱۴۰۲) وارد روند تثیبت خود شد و این شرایط تاکنون ادامه یافته؛ از آن زمان، قیمت پادشاه رمزارزها از بالاترین سطح قیمتی یعنی ۷۳٬۸۰۰ دلار به سطوح پایین‌تر حرکت کرده است.

 

درحالی‌که حرکت خنثی بین دوخط روند همگرا به تشکیل الگوی پرچم برای این ارز دیجیتال منجر شد، اکثر توکن‌های اصلی در بازار کریپتو در همین بازه‌ی زمانی روند اصلاحی قابل‌ توجهی را تجربه کردند.

 

 بیت کوین ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

تحلیلگران حوز‌ی کریپتو از عقب‌نشینی قیمت بیت کوین طی روزهای اخیر به‌عنوان تثبیت قبل‌ از رویداد هاوینگ (Halving) یاد می‌کنند. در این شرایط معمولاً شاهد خروج سرمایه‌گذاران کوچک و ضعیف از بازار هستیم؛ درحالی‌که سرمایه‌گذاران بزرگ و باهوش همچنان نسبت‌ به بیت کوین خوش‌بین هستند.

 

طبق اعلام IntoTheBlock، هولدرهای بزرگ با دارایی بیش‌ از هزار بیت کوین، از ابتدای سال جاری و به‌خصوص پس‌ از راه‌اندازی صندوق‌های قابل‌ معامله‌‌ در بورس (ETF)، میزان دارایی‌های خود را به ۲۲۰ هزار بیت کوین افزایش داده‌اند. این افزایش ۱۴٫۲ میلیارد دلاری که ۲۱۰ هزار بیت کوین آن به‌دلیل ورود ETF-ها بوده، نشان‌دهنده‌ی حمایت بسیار بالای نهادهای مالی از بیت کوین است.

 

پلتفرم کوین‌گلس با تجزیه‌وتحلیل داده‌های گذشته‌ی بازار درمورد بازدهی ماهانه‌ی بیت کوین، از ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) به‌عنوان دوره‌ی زمانی صعودی برای این رمزارز یاد می‌کند. با وجود بازدهی منفی کنونی ۴٫۲۱ درصدی در آوریل ۲۰۲۴، بررسی‌های دقیق‌تر نشان از الگویی دارد که نویدبخش حرکت مثبت در آینده‌ی نزدیک است.

 

 بیت کوین ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

ازجمله حرکت‌های افزایشی چشم‌گیر بیت کوین می‌توان به رشد فوق‌العاده‌ی ۵۰٫۰۱ درصدی در آوریل ۲۰۱۳ (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۲) و افزایش ۲۹٫۸۴ درصدی در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰) اشاره کرد. با نگاه به گذشته‌ی بازار، میانگین بازدهی این ماه بیت کوین به ۱۳٫۸۶ می‌رسد و میانگین بازدهی ۵٫۰۴ درصدی نشان از تمایل حرکت قیمت پادشاه رمزارزها به‌ سمت سطوح بالاتر دارد.

 

با توجه‌ به موارد اشاره‌شده، قیمت بیت کوین پتانسیل بسیار بالایی برای حرکت صعودی دارد و طبق ویژگی‌های الگوی پرچم، با شکست سطح بالایی الگو، قیمت هر واحد از این رمزارز می‌تواند به ۸۷٬۰۰۰ دلار نیز برسد.


 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------