خرید طلای نو از سبد مردم حذف شده است



 خرید طلای نو,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
محمد زرین مهر گفت: طلای نو از سبد مردم حذف شده است. این شرایط رکود باعث شده تا فروشندگان طلا مشتری نداشته باشند و از طرفی گرانی قیمت طلا سبب شده تا کارگاه های طلا سازی هم از تولید دست بکشند. 

به گزارش ایلنا، بازارهای مالی ایران از ابتدای سال 1403 تا امروز که با افزایش شدید قیمت طلا و سکه و رشد قیمت دلار روبرو بوده‌اند زمینه را برای افزایش بهای خودرو و سایر کالاها از قبیل لوازم خانگی و گوشی تلفن همراه و حتی لوازم التکرونیکی مانند کامپیوتر و ... مهیا کرده‌اند.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز می‌گوید: وضعیت بازار طلا و جواهر شیراز بسیار اسفناک است؛ در شرایط فعلی به سختی کسی پیدا می‌شود که یک گرم طلا نو از مغازه‌های طلافروشی شیراز خریداری کند.

 

محمد زرین مهر می افزاید: چند روزی است که مردم هرچه پس انداز دارند را تبدیل به طلای آب شده و سکه می کنند؛ جو بازار به گونه ای است که فعلا از خرید طلای آب شده استقبال می شود و افزایش قیمت هر گرم طلا با احتساب بر مالیات و مزد به بیش از 4 میلیون و 300 هزار تومان می‌رسد.

 

وی با اشاره به اینکه خرید طلای نو از سبد مردم حذف شده است، ادامه می دهد: این شرایط رکود باعث شده تا فروشندگان طلا مشتری نداشته باشند و از طرفی گرانی قیمت طلا سبب شده تا کارگاه های طلا سازی هم از تولید دست بکشند.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز با بیان اینکه در حال حاضر مردم از خرید طلای آب شده استقبال می‌کنند، می‌گوید: شرایط به گونه‌ای است که مغازه داران طلا فروشی از ترس گرانی مجدد قیمت ها سرمایه های شان را به طلا تبدیل می کنند.

 

به اعتقاد زرین مهر جو روانی و افزایش نرخ دلار به شدت قیمت طلا را گران کرده است و ادامه می‌دهد: قیمت انس جهانی هم چند روزی است که روند افزایشی دارد و این گرانی تمام افراد را غافلگیر کرده است؛ معمولا افزایش قیمت انس جهانی سبب کاهش نرخ دلار می شود که در این روزها این اتفاق رخ نمی‌دهد.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز با بیان اینکه ادامه این روند باعث ریزش شدید مغازه‌های طلا فروشی در شیراز می‌شود، می‌افزاید: روند افزایشی قیمت‌ها باعث می‌شود تا افراد و مغازه داران از ادامه فعالیت در این حوزه دست بکشند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------