شاخص بورس منفی ماند(1401.06.09)



 بورس,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس تهران امروز (چهارشنبه، ۹ شهریورماه) با یک هزار و ۸۴۰ واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۳۹ هزار واحدی ایستاد. 

به گزارش ایرنا، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۱۲۰ واحد افزایش به ۴۱۱ هزار و ۸۹۷ واحد و شاخص قیمت با ۶۷۰ واحد رشد به ۲۴۶ هزار و ۴۹۲ واحد رسید.

 

شاخص بازار اول، یک هزار و ۷۴۷ واحد و شاخص بازار دوم، ۲ هزار و ۵۰۰ واحد کاهش را ثبت کرد.

 

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۶۷۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۸ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال معامله شد.

 

همچنین پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۶۹۹ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۵۰ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۷۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۷۶ واحد، صنایع خاک چینی ایران (کخاک) با ۵۷ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۵۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

 

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۲۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۲۲ واحد، معدنی و صنعتی گل کهر (کگل) با ۳۷۲ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۴۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۷۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۱۷۳ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۶۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، نوش مازندران (غنوش)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، بورس کالای ایران (کالا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۶۱ میلیون و ۲۵۴ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۱ واحد افزایش داشت و به ۱۹ هزار و ۳۱۰ واحد رسید.

 

در این بازار ۲ میلیارد و ۷۰۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۳۳ هزار و ۶۳۴ نوبت بود.

 

تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، صنعتی مینو (غصینو)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)  برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، بیمه پاسارگاد (پاس)، پلیمر آریا ساسول (آریا) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------