بازگشت شاخص بورس به مدار صعود



 بورس تهران,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه) با ۱۱ هزار و ۵۵۵ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۴ هزار واحدی ایستاد. 

به گزارش  ایرنا، شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۸۹۶ واحد افزایش به ۴۰۲ هزار و ۸۵۵ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۹۱۶ واحد رشد به ۲۳۹ هزار و ۹۵۶ واحد رسید.

 

شاخص بازار اول، ۱۰ هزار و ۶۹۰ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۶ هزار و ۳۱۳ واحد افزایش را ثبت کردند.

 

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۴۷۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۶۶۱ میلیارد ریال معامله شد.

 

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۱۴۵ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۸۸۸ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۲۵ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۶۶۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۶۶۲ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۶۴۶ واحد و سایپا (خساپا) با ۴۷۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

 

در مقابل مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۶۵ واحد، صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۳۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۳۲ واحد و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس) با ۲۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، بورس کالای ایران (کالا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو) و پالایش نفت تهران (شتران) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۶۸ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۲۴ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۴۷۰ واحد رسید.

 

در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۸۴۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۹۷ هزار و ۳۴۱ نوبت بود.

 

پتروشیمی زاگرس(زاگرس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فرابورس ایران (فرابورس)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پالایش نفت شیراز (شراز) و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

 

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، کلر پارس (کلر)، پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس (تپسی)، بیمه سامان (بساما) و پتروشیمی مارون (مارون) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------