افت ۷ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز(1401.03.31)



  بورس,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۳۱ خردادماه) با هفت هزار و ۶۱۷ ‌واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۳۹‌ هزار واحدی قرار گرفت. 

به گزارش ایرنا، معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۵۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۷۷ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال معامله کردند.

 

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با هفت هزار و ۶۱۷ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۹ هزار واحد ایستاد.

 

شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۱۲۶ واحد کاهش به ۴۲۳ هزار و ۴۵۷ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۹۱۲ واحد افت به ۲۵۹ هزار و ۵۱ واحد رسید.

 

شاخص بازار اول، ۶ هزار و ۶۶۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۱ هزار و ۹۶۶ واحد کاهش را ثبت کردند.

 

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۶۹۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۷۴۷ میلیارد ریال معامله شد.

 

همچنین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۴۸۹ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۸۱ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۷۱ واحد، موتوژن (بموتو) با ۵۸ واحد، سیمان تهران (ستران) با ۵۷ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۰ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

 

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۰۶ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۴۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۱۷ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۳۱ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۰۲ واحد و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۳۸۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، پتروشیمی نوری (نوری) و زامیاد (خزامیا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۹۶ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس 

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۵۲ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۸۳۳ واحد رسید.

 

در این بازار پنج میلیارد و ۵۶۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۴۳ هزار و ۳۲ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۸۷ هزار و ۵۴۴ نوبت بود.

 

نمادهای بانک دی (دی)،بیمه کوثر (کوثر)، پویا زرکان آق دره (فزر)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و بیمه سامان (بساما) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

 

همچنین پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------