آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

رستم قاسمی: ارائه خدمات بانکی به کسانی که در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام نکنند، طبق قانون مجاز نیست



 مسکن,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان "با ساماندهی مشاوران املاک قراردادهای زیرزمینی مسکن را مدیریت می‌‌کنیم" گفت: تعیین سقف افزایش اجاره‌بها بازار را تاحدی کنترل کرد. 

به گزارش تسنیم،‌ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره نهضت ملی مسکن با بیان این‌که ساخت 4 میلیون واحد مسکونی بسیار مشکل و سیر برنامه‌های طولانی است، اظهار کرد: 5.2 میلیون نفر در این طرح ثبت‌نام‌ کرده‌اند و تاکنون برای 3 میلیون واحد زمین تأمین شده است.

 

وی با بیان این‌که تأمین زمین 1.4 میلیون واحد باقی‌مانده تعیین تکلیف شده است،‌ افزود: در نهضت ملی مسکن به‌خلاف مسکن مهر فضای سبز و تراکم‌ها بسیار متفاوت می‌شود و کیفیت تمامی واحد‌ها افزایش می‌یابد.

 

وی همچنین با ابراز این‌که 190 هزار مسکن مهر باقی مانده که بخش عمده‌ای از این واحدها در قالب تعاونی بوده است و این تعاونی‌ها توسط مدیران ناکارآمد اداره می‌شد، گفت: تیمی برای رسیدگی به این مشکل در نظر گرفته و از محل قانون برنامه و بودجه برای این بخش هم تسهیلاتی در نظر گرفته‌ایم و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

 

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که "7 تا 8 میلیون نفر مستأجر در کشور داریم"، ادامه داد: گزارش‌ها نشان می‌دهد تعیین 25 درصد نرخ اجاره و پرداخت تسهیلات توانسته است این بازار را تا حدی کنترل کند و  بخش قابل‌توجهی از جابه‌جایی‌ها کاسته شده است.

 

قاسمی از معرفی 100 هزار نفر به بانک‌ها برای دریافت وام ودیعه مسکن خبر داد و تصریح کرد:‌ این کار برای اقشار کم‌درآمد مؤثر است. از سوی دیگر ساماندهی مشاوران املاک  و سامانه کد رهگیری به وزارت راه وشهرسازی منتقل شده است. قراردادهای زیرزمینی کاملاً مدیریت می‌شود و تمامی واحدهایی که خالی است و در قالب قراردادهای زیرزمینی بوده است مدیریت و کنترل می‌شود.

 

وی با یادآوری این‌‌که در سامانه املاک و اسکان تاکنون 2 میلیون نفر خوداظهاری کرده‌اند،‌ اضافه کرد: سال گذشته این سامانه هک و مشکلاتی در این بخش ایجاد شد. طبق قانون باید تمامی مردم در این سامانه ثبت‌نام کنند و در صورتی که ثبت‌نام انجام نشود طبق قانون، خدمات بانکی نباید ارائه شود و تمامی ثبت‌نام مدارس هم از طریق ثبت اطلاعات این سامانه باید انجام شود. این سامانه زیرساخت بنیادی و اساسی است که تاکنون کمتر دستگاه‌ها برای اتصال به آن توجه کرده‌اند.

 

وی ابراز کرد: اطلاعات 62 میلیون نفر را تاکنون در سامانه املاک و اسکان داریم و برای تمامی این متقاضیان پیامک ارسال می‌شود. طی چند ماه گذشته 600 هزار واحد خانه خالی را شناسایی کرده‌ایم و این واحدها به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند که از این تعداد تنها 60 نفر اعتراض کرده‌اند.

 

به گزارش تسنیم، بر اساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رئیس جمهور، مطابق تبصره 1 ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، خدمات قابل ارائه زیر مشمول الزام به داشتن کد رهگیری یا همان کد یکتای سامانه املاک و اسکان است و بدون ثبت وضعیت ملکی ـ سکونتی متقاضی در سامانه املاک و اسکان کشور، ارائه این خدمات از سوی دستگاه‌های اجرایی ممنوع است:

 

افتتاح حساب بانکی،‌ صدور دسته‌چک، خدمات مشمول سیاست‌های حمایتی و یارانه‌ای،‌ خدمات کمک‌معیشتی،‌ تعویض پلاک خودرو،‌ فروش انشعاب آب، برق، گاز و تلفن،‌  دریافت گواهینامه،‌ دریافت گذرنامه،‌ مدارک خودرو،‌ اخطاریه،‌ ابلاغیه،‌ ثبت‌نام مدارس در منطقه محل اقامت،‌ دریافت خوابگاه دانشجویی،‌ صدور قبوض آب، برق، گاز و تلفن.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------