آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

بازار کم حجم زیر نظر خریدارهای حقیقی



 بورس تهران ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
معامله گران بورس تهران در معاملات امروز نیز تحت تأثیر ریسک‌های سیستماتیک ترجیح می‌دادند با نگاهی کوتاه مدت نگر به معاملات، مطابق رفتارحاکم بر کلیت معاملات گام بردارند. 

به گزارش مهر، امروز یکشنبه اول خرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۲ هزار و ۴۵۶ واحدی به یک میلیون و ۵۸۲ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۱.۳۳۳ واحدی عدد ۴۴۱ هزار و ۵۱۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص بازار اول اما در حالی با ۱.۴۸۳ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۲۱ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۵.۹۲۳ واحد افزایش، به عدد ۲ میلیون و ۹۹۳ هزار واحد رضایت داد.

 

در بورس تهران امروز ۷ میلیارد و ۷۴۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۵۱۰ هزار و ۵۸۳ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان را در برداشت.

 

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۲۷ واحد افزایش به رقم ۲۱ هزار و ۵۶۵ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۲ میلیارد و ۷۱۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۲ هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان معامله شد.

 

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای "حکشتی" با ۴۸۰ واحد، "شپدیس" با ۴۱۸ واحد و "پارس" با ۳۶۵ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "جم پیلن" با ۱۵۸ واحد، "اخابر" با ۱۴۸ واحد و "ذوب" با ۱۰۴ واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

 

به گزارش مهر، معامله گران بورس تهران در روزهایی که صندوق‌های حامی بازار از جمله صندوق توسعه و صندوق تثبیت سپر بلای شاخص شده اند؛ ترجیح می‌دهند تا با دنبال کردن اخبار جهانی و تحت تأثیر تصمیم‌های کلان اقتصاد داخلی، با گام‌های محتاطانه در بازار قدم بردارند. این نگاه همسو با مدل رفتاری بازیگران سهم‌های پر تراکنش باعث شده تا نگاه کوتاه مدت نگری مبتنی بر تحلیل تکنیکال بر کلیت معاملات بازار سهام احاطه داشته باشد.

 

در معاملات امروز اگرچه خریداران سهام در سهم‌های شاخص ساز پرتحرک تر از فروشندگان بودند اما حجم و ارزش معاملات تعریف چندانی نداشت.

 

در این بین گروه حمل و نقل به رهبری "حکشتی" و سیمانی در کنار تک سهم‌های گروه دارو، قطعه سازها و پلیمری ها در کنار رِنج شدن گروه پالایشی و خودروئی، بانکی و فلزات اساسی در محدوده صفر تابلو در کانون توجه معامله گران اغلب حقیقی بود.

 

در معاملات امروز در کنار تحلیل‌های برجامی و اخبار مربوط به چشم انداز آن، سفر رئیس جمهور به عمان و انتظار برای اعلام جزئیات آن همزمان با توئیت منتسب به وی مبنی بر لزوم تصمیم‌های سخت برای اقتصاد برای بازار سهام محل تأمل و اهمیت بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------