آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

فروش کیلویی نان جدی شد



طرح فروش کیلویی نان ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان ایران از جدی شدن اجرای طرح فروش کیلویی نان و آماده شدن زیر ساخت‌های آن خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛محسن لزومیان، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان ایران با تاکید بر اینکه بار اولی نیست که فروش کیلویی نان مطرح می‌شود، اظهار کرد: فروش کیلویی نان به جای فروش عددی، به عنوان پیشنهادی برای مقابله با کم فروشی و بهبود کیفیت نان چند باری در کشور مطرح شده اما، هیچگاه تا این اندازه جدی نبوده است.

 

وی ادامه داد: دلیل جدی شدن اجرای طرح فروش کیلویی نان، اصلاح نظام یارانه و آزادسازی قیمت آرد است.

 

به گفته لزومیان؛ آزادسازی قیمت آرد منجر به افزایش تخلفاتی مانند کم فروشی شده است که به زیان مصرف کنند است.

 

وی با اشاره به آماری که توسط بازرسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است، گفت: بر اساس این آمار در طول ۳ ماه گذشته حدود ۱۵۰۰ پرونده کم فروشی نان به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

 

لزومیان با بیان اینکه بهانه تخلف کم فروشی نانوایان افزایش هزینه‌ها است، افزود: نانوایان از افزایش مولفه های تولید همچون هزینه های کارگری، آب، برق، گاز و سربار و بیمه ناراضی هستند و تاکید دارند با افزایش هزینه تولید، سود کافی عایدشان نمی‌شود.

 

وی معتقد است، با توجه به اینکه در اصلاح نظام یارانه ای در حوزه آرد و نان، یارانه به مصرف کننده می رسد، فروش کیلویی نان یک فضای رقابتی بین نانوایان از نظر کیفی ایجاد می‌کند.

 

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان ایران، همچنین از آماده شدن زیر ساخت‌ها برای اجرای این طرح خبر داد.

 

به گفته لزومیان؛ برای اجرای طرح فروش کیلویی نان، شرکت های فعال در زمینه توسعه سیستم‌های یکپارچه پرداخت اعلام آمادگی کردند تا، ترازو و دستگاه پز که متصل به هم هستند را در اختیار نانوایان قرار دهند.

 

وی در توضیح بیشتر گفت: عملکرد این شکل از فروش همانند فروش بنزین در جایگاه های پمپ بنزین با کارت‌های بنزینی است که در اختیار مردم قرار دارد.

 

لزومیان عنوانی که برای یکپارچه سازی فروش نان در نانوایی ها اجرا خواهد شد را طرح " مهیا" اعلام کرد.

 

وی تاکید کرد: تمامی زوایای این طرح با مشورت کارشناسان مربوطه در حال شکل گیری است و با توجه به آماده شدن زیر ساخت‌های آن، انتظار می‌رود بسیار زودتر از آنچه تصور می‌شود به مرحله اجرا برسد.

 

لزومیان اظهار کرد: با توجه به اینکه اصلاح نظام یارانه ای نان در حال انجام است اجرای سریع این طرح شدنی و با نتایج مثبت است.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر نان‌های صنعتی بر اساس وزن قیمت گذاری و به فروش می‌رسند و فضای رقابتی بالایی در بین آن‌ها برای افزایش رضایت مصرف کننده با بهبود کیفیت و قیمت مقرون به صرفه وجود دارد، طرح فروش کیلویی نان سنتی می‌تواند همین سرنوشت را برای نان‌های سنتی رقم بزند.

 

گفتنی است؛ در سال ۹۷ سازمان صمت استان تهران از پیشنهاد تغییر مبنای فروش نان از هر عدد نان به هر کیلوگرم خبر داد و اعلام کرد که، این پیشنهاد برای تصمیم‌گیری نهایی به دولت ارسال شده است.

 

جزییات پیشنهاد این بود که، مبنای فروش از هر عدد نان به هر کیلو نان تغییر پیدا کند و قیمت آن متناسب با افزایش هزینه‌ها مصاحبه شود که هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف‌کننده قابل قبول باشد. اما، این پیشنهاد به نتیجه نرسید و مسکوت باقی ماند. حالا به نظر می‌رسد با اصلاح نظام یارانه‌ای آرد و نان زمینه‌های اجرای آن بیش از هر زمان دیگری فراهم باشد.

 

البته در آن زمان این طرح منتقدانی نیز داشت، از جمله انتقادهای وارده این بود که، با اجرای این طرح، ممکن است، واحدهای نانوایی برای افزایش وزن نان خمیرتری در اختیار مشتری قرار دهند و به سبب افزایش وزن پول بیشتری از مردم می گیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------