چگونگی اعطای سبد حمایتی به کارگران



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , سبد حمایتی
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از پیشنهاد صدور کارت‌های شناسایی کارگران برای دریافت بسته‌های حمایت غذایی خبر داد و گفت: با استفاده از این کارت‌ها کارگران می‌توانند از تمام فروشگاه‌ها و تعاونی‌های مصرف کارگری در سراسر کشور، سبدکالای خود را دریافت کنند.

 به  گزارش ایسنا ،هادی ابوی درباره توزیع بسته‌های حمایتی به کارگران که در مرحله بعد از بازنشستگان قرار دارند گفت:در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ بسته‌های غذایی به کارت‌های حقوقشان واریز شد تا امکان خرید داشته باشند، ولی درباره کارگران هنوز به سازوکار مشخصی نرسیده‌ایم و معلوم نیست وجه بسته‌های حمایتی به حساب حقوق کارگران واریز می‌شود یا به حساب یارانه سرپرستان خانوار؟

 

وی افزود: طبیعتا واریز نقدی به حساب کارگران ساز و کاری می‌خواهد که باید در کمیته‌ای در وزارت کار مورد بررسی قرار گیرد و این مساله هرچه سریع‌تر اطلاع رسانی شود.

 

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره مذاکره با اتحادیه امکان برای توزیع بسته حمایت غذایی به کارگران نیز گفت: قرار است مذاکراتی برای تامین اقلام کارگران شاغل حقوق بگیر از طریق "امکان" انجام شود. در حال حاضر زیرساخت سامانه و سیستم POS اتحادیه امکان آماده است و به محض مشخص شدن نحوه واریز وجه بسته‌های حمایتی، فروشگاه‌های امکان آمادگی عرضه کالا و اقلام موردنظر را دارند. 

 

ابوی در پاسخ به این پرسش که با توجه به واریز وجه بسته‌های حمایتی به حسابهای بازنشستگان تامین اجتماعی، تهیه و تامین اقلام و کالاهای اساسی از چه خواهد بود؟ گفت: در بسیاری از شهرها از جمله مشهد و تبریز، تعاونی‌های بازنشستگان وجود دارد و علاوه بر آن تعاونی مصرف کارگری هم هستند که بازنشستگان می‌توانند به آنها مراجعه کنند؛ ‌ در تعاونی‌های امکان هم از مدتها قبل دستگاه‌های کارت‌خوان فعال بوده و بازنشستگان می‌توانند برای خرید اقلام و مایحتاج مورد نیاز خود به تعاونی های امکان مراجعه کرده و خریدشان را انجام دهند.

 

وی درعین حال درباره شناسایی کارگران مشمول دریافت بسته‌های حمایتی، گفت: برای این منظور پیشنهاد صدور کارتهای شناسایی متحدالشکل را با محوریت یکی از بانکهای کشور مطرح‌ کرده‌ایم که مذاکرات اولیه با شرکت صادرکننده کارتها صورت گرفته است. در این کارتها نام و مشخصات افراد، کد ملی و میزان دریافتی درج می‌شود و یک‌سری فیلدها نظیر میزان سابقه و شماره حساب حقوق را هم ما اضافه می‌کنیم که با صدور آنها کار واریز وجوه بسته‌های حمایتی در کمترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد. 

 

به گفته این مقام مسئول کارگری، کارگران با استفاده از کارت‌های شارژ شده می‌توانند از تمام فروشگاه‌های تعاونی‌های مصرف کارگری که عضو امکان هستند سبد کالای خود را دریافت کنند.

 

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران افزود: لیست شاغلین بیمه شده و میزان دریافتی آنها از طریق سازمان تامین اجتماعی قابل پیگیری است ولی ساز و کار واریز وجه هنوز مشخص نشده که اگر پیشنهاد ما تایید و عملیاتی شود، کارت‌های مذکور به سرعت صادر شده و از طریق تشکل‌های کارگری و انجمن‌های صنفی در اختیار کارگران قرار می‌گیرند.

 

وی در مورد آن دسته کارگران فاقد بیمه که از حداقل‌های قانون کار برخوردار نیستند گفت: اگر سامانه‌ای در این زمینه ایجاد شود می‌تواند به شناسایی آنها کمک کند و تشکل‌های کارگری آمادگی همراهی در این زمینه را دارند.

 

مذاکره با اتحادیه امکان برای توزیع اقلام بسته حمایت غذایی اولین بار از سوی وزیر کار مطرح شد تا کالاهای ارزان و با کیفیت را در اختیار کارگران قرار دهد. به اعتقاد فعالان کارگری تعاونی‌های مصرف امکان برای بیشتر کارگران شناخته شده هستند و دولت می‌تواند کار توزیع بسته‌های حمایت غذایی را به فروشگاههای امکان در سطح کشور واگذار کند. 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------