آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

جهش ناگهانی اوج مصرف برق پیش از شروع فصل گرما



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , مصرف برق
هم‌زمان با افزایش دما در نیمه جنوبی کشور و به‌ویژه در مناطق گرمسیری، پیک مصرف برق نیز طی چند روز اخیر روند صعودی به خود گرفته و از مرز ۴۲ هزار مگاوات فراتر رفت.

به گزارش ایسنا، روز گذشته در ساعت ۲۱:۳۴ دقیقه اوج مصرف برق کشور به ۴۲ هزار و ۱۴۴ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲۴۳ مگاوات افزایش پیدا کرده است.

 

در این هفته اوج مصرف ۲۲ اردیبهشت‌ماه نیز به ۴۱ هزار و ۹۹۹ مگاوات رسیده بود که این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۴۵۰ مگاوات افزایش یافته است.

 

افزایش استفاده از وسایل سرمایشی در طی چند روز اخیر موجب شده است تا پیک مصرف تمامی روزهای نیمه دوم اردیبهشت‌ماه نسبت به روزهای مشابه سال گذشته بیشتر شده باشد و اوج مصرف برق کشور پیش از شروع فصل گرما جهش ناگهانی به خود گرفته است.

 

بنا بر اعلام وزارت نیرو، پیک مصرف تابستان سال گذشته کشور از مرز ۵۷ هزار مگاوات نیز فراتر رفته بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم در تابستان سال جاری به حدود ۶۰ تا ۶۱ هزار مگاوات خواهد رسید.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------