آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

کسر عجیب سهمیه سوخت کامیون‌داران پس از سوخت‌گیری!



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , سهمیه سوخت
دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران ضمن طرح ادعای کسر عجیب سهمیه سوخت برخی کامیون‌ها پس از سوخت‌گیری اعلام کرد که پیگیری این اتفاق در دستور کار قرار گرفته و بناست مکاتبه‌ای در این راستا با وزارت نفت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شود، چرا که علت کاهش میزان سوخت برخی کامیون‌ها مشخص نیست!

 احمد کریمی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت سوخت کامیون‌داران، اظهار کرد: در حال حاضر ناوگان ما پس از گذشت ۲۰ روز از هر ماه با کمبود سوخت مواجه می‌شود و علی‌رغم وجود بار در بنادر مختلف از جمله بندر امام خمینی (ره) به دلیل کمبود سوخت و طولانی‌بودن مسافت امکان فعالیت وجود ندارد، در حالی که شاهد وجود بار و کالا‌های اساسی در چنین بنادری هستیم.

 

وی ادامه داد: پیش از این اختصاص سوخت به کامیون‌داران ترکیبی از سوخت پایه و عملکرد بود، اما در حال حاضر سوخت پایه و عملکرد از یکدیگر تفکیک شدند و به کامیون‌داران فاقد بارنامه صرفاً سوخت پایه تعلق می‌گیرد که آن هم به مرور زمان در حال کاهش است تا فعالیت آن‌ها بر اساس باربرگ انجام شود و برای کامیون‌داران دارای بارنامه سوخت به صورت عملکرد اختصاص می‌یابد و سهمیه کارکرد ماه قبل برای ماه آینده لحاظ می‌شود، هرچند که این مورد نیز خالی از اشکال نیست و به طور مثال در فروردین‌ماه که فعالیت کم است سوخت اختصاص یافته برای اردیبهشت‌ماه که کامیون‌داران با فعالیت بیشتری روبرو هستند به میزان لازم نخواهد بود.

 

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با بیان این‌که درخواست بازبینی سهمیه سوخت کامیون‌های دارای بارنامه را ارائه کرده‌ایم، اظهار کرد: امیدواریم با حضور نماینده صنف کامیون‌داران این موضوع با کار کارشناسی بررسی و اشکالات موجود برطرف شود، چرا که پس از تفکیک سوخت پایه از عملکرد مشخص شده است که سهمیه در نظر گرفته شده برای کامیون‌داران پایین‌تر از میزان مصرف سوخت است.

 

کریمی در ادامه ضمن طرح ادعای کسر عجیب سهمیه سوخت کامیون‌ها پس از سوخت‌گیری، تصریح کرد: متأسفانه شاهد کسر عجیب سهمیه سوخت کامیون‌ها پس از سوخت‌گیری هستیم و قرار است در این رابطه مکاتبه‌ای با وزارت نفت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شود.

 

وی ادامه داد: به طور مثال زمانی که یک کامیون دارای سهمیه ۹۰۰ لیتری است پس از سوخت‌گیری ۱۰۰ لیتری متوجه شده است که ۷۰۰ لیتر از سوختش باقی مانده و این اتفاق به کرات صورت گرفته و ما نمی‌دانیم اشکال کار از کجاست؟ بنابراین درخواست پیگیری این مساله در دستور کار کانون انجمن‌های کامیون‌داران کشور قرار دارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------