آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

آخرین وضعیت عرضه و قیمت میوه‌های نوبرانه‌/قیمت پیاز کاهش یافت



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , میوه‌
رئیس اتحادیه بارفروشان با توضیح آخرین وضعیت عرضه و قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار، از کاهش قیمت پیاز در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به کیلویی ۲ هزارتومان خبر داد.

حسن صابری در گفتگو با مهر با اشاره به ورود هلوی نوبرانه به بازار میوه گفت: این میوه هنوز پیش رَس و قیمت آن نیز در هرکیلوگرم بین ۷ تا ۸ هزارتومان است.

 

رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان از میوه استقبال چندانی نمی‌شود، اضافه کرد: تنها محصول پر مشتری این ماه هندوانه است که قیمت آن نیز بین ۱۵۰۰ تا ۳,۰۰۰ تومان است.

 

وی درباره قیمت نوبرانه هایی مانند چغاله و گوجه سبز نیز افزود: این محصولات در ابتدا که وارد میدان مرکزی شده بودند توسط چرخ دستی‌ها در خیابان‌ها به قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسیدند که این قیمت‌ها نیز منطقی نبود.

 

صابری گفت: چون چرخی‌ها، این نوبرانه ها را می‌شویند، پُرزهای آنها را می‌گیرند و در مقدار کم عرضه می‌کنند نرخ آنها نیز بالاست درحالی که در خود میدان مرکزی از چنین قیمت‌هایی خبری نیست.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت هرکیلوگرم چغاله در میدان مرکزی بین ۵۰ تا ۶۰ هزارتومان است، قیمت هرکیلوگرم گوجه سبز را نیز حداکثر ۱۵ تا ۲۰ هزارتومان اعلام کرد.

 

صابری با اشاره به اینکه گیلاس‌های موجود در بازار نرسیده و به اصطلاح تلخک هستند، گفت: این قبیل محصولات تا زمانی که میوه کامل قابلیت عرضه به بازار را پیدا کند، شامل قیمت‌گذاری نیستند.

 

وی همچنین به کاهش قیمت پیاز در بازار اشاره کرد و افزود: قیمت این محصول در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی حداکثر ۲ هزارتومان است ضمن اینکه تولید نقاطی مانند اصفهان، دزفول و… وارد بازار شده و قیمت را شکسته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------