آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

برآورد قیمت آیفون 11 در ایران



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون 11
با وجود تعیین قیمت پایه ۸.۱ میلیون تومانی(۶۹۹ دلاری) برای گوشی‌های آیفون سری ۱۱ برآوردها حکایت از این دارد که نرخ عرضه آن در بازار ایران به بیش از ۱۱ میلیون تومان خواهد رسید. 

به گزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز، بر پایه اعلام شرکت اپل عرضه گوشی‌های جدید از ۹ روز دیگر(۲۰ سپتامبر) آغاز خواهد شد. مطابق قیمت‌گذاری شرکت اپل، ارزان‌ترین مدل آیفون ۱۱ با ظرفیت ۶۴ گیگابایت ۶۹۹ دلار و گران‌ترین مدل این سری از گوشی‌های آیفون با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت که آیفون ۱۱ ماکس پرو نام دارد به بهای ۱۴۴۹ دلار عرضه خواهد شد.

 

هر چند در حال حاضر و بر پایه قیمت حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومانی دلار در بازار آزاد تهران، دامنه قیمتی گوشی‌های سری ۱۱ آیفون بین ۸.۱ تا ۱۶.۸ میلیون تومان به دست می‌آید ولی ورود گوشی‌های تلفن همراه به ایران مستلزم پرداخت عوارض گمرکی ۱۶ درصدی برای دریافت مجوز ثبت رسمی گوشی‌ها در شبکه تلفن همراه ایران است.

 

البته گمرک ایران نرخ عوارض را بر پایه نرخ ارز رسمی و بر پایه یورو محاسبه می‌کند. با این حال، نرخ گوشی‌های تلفن همراه اپل در بازار ایران بین ۱۳.۶ تا ۵۶ درصد گران‌تر از بهای تمام شده رسمی آن است.

 

بر این اساس برآورد می‌شود که دامنه قیمتی گوشی‌های سری ۱۱ آیفون پس از عرضه در بازار ایران به ۱۱.۴ تا ۲۱ میلیون تومان افزایش یابد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------