وعده یک مقام دولتی/ گوشت قرمز ۱۰ هزار تومان ارزان می‌شود



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,
رئیس سازمان امور عشایر با بیان اینکه قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت قرمز ۷۵ هزار تومان است گفت: با توجه به افزایش تولید صورت گرفته قیمت این محصول ۱۰ هزار تومان کاهش خواهد یافت.  

به گزارش تسنیم، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی روستا در پاسخ به سوالی در ارتباط با دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار داخلی به خاطر تفاوت قیمت این محصول در بازار ایران با کشورهای همسایه است و اشتیاق زیادی برای واردات دام ایرانی به این کشورها وجود دارد.

 

وی افزود: در چند ماه گذشته قیمت گوشت در مقایسه با گذشته در بازار کاهش یافته به طوری که قیمت هر کیلوگرم لاشه گوسفندی از 110 به 80 هزار تومان کاهش یافته است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی 75 هزار تومان است که قیمت آن باید 10 هزار تومان کاهش یابد و به نظر می‌رسد با توجه به شرایط تولید این مهم محقق شود.

 

اتفاقی بی سابقه در حوزه دامداری کشور / دام ها دوقولوزا شده اند 

قندالی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از تولیدکنندگان اقدام به پرورش این محصول کرده‌اند. همچنین در سال جاری در یک اتفاقی بی‌سابقه برخی از دام‌های کشور دو بار زایمان می‌کنند زیرا  به حد کافی مراتع برای چرا داشته‌اند.

 

رئیس سازمان امور عشایر کشور در ارتباط با امکان عرضه مستقیم کالاهای عشایری گفت: تا به امروز در عرضه مستقیم محصولات عشایری موفق نبوده‌ایم اما بر اساس تفاهمنامه‌هایی که با تشکل‌های بخش عشایری به امضا رسیده است به دنبال عرضه مستقیم محصولات جامع عشایری در بازارهای داخلی و خارجی هستیم.

 

قندالی گفت: در استان خراسان رضوی چرخه کامل گوشت قرمز کامل شده است و عشایر این بخش محصولاتشان را خود به بازار عرضه می‌کنند.

 

189 نفر در سازمان امور عشایر استخدام می شوند

وی در ارتباط با استخدام در سازمان امور عشایر گفت: در سال جاری 189 نفر در 30 استان کشور استخدام می‌شوند که مراحل ثبت‌نام برای آزمون استخدامی طی شده است و در آبان ماه این امتحان برگزار می‌شود.

 

رئیس سازمان امور عشایر کشور افزود: 22 نفر نیز برای بخش ستادی در بهمن ماه عملیات لازم برای جذب آنها انجام می‌شود.

 

قندالی گفت: از 189 نفری که قرار است در 30 استان کشور جذب شوند عمده آنها در بخش کشاورزی به کار گرفته می‌شود و بخش دیگری نیز در بخش‌های اجتماعی، عمرانی و جامعه‌شناسی مشغول به کار خواهند شد.

 

ارائه تسهیلات 90 درصدی برای تجهیز جوامع عشایری به پنل خورشیدی

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: طرح ویژه ارتقای سطح سواد، دانش و مهارت و طرح فرهنگی و مذهبی در شورای عالی عشایر مصوب شد و به مرحله اجرایی در آمده  است؛ طرح ارتقای بهداشت، درمان نیز در آستانه تصویب در هیات دولت است.

 

وی تصریح کرد: به تازگی توافقی نیز با وزارت نیرو داشتیم تا بر اساس آن 25 هزار خانوار عشایر به پنل خورشیدی مجهز شوند؛ در این طرح 10 درصد از هزینه اجرای پنل خورشیدی  را خود خانوارهای عشایری پرداخت و 90 درصد باقیمانده را دولت در قالب یارانه به آنها پرداخت می‌کند.

 

70 پروژه عشایری فردا افتتاح می‌شود

وی در ارتباط با برگزاری مراسم روز روستا و عشایر (15 مهرماه) گفت: در سال جاری برخلاف سال‌های گذشته این مراسم در مرکز استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود که معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح این مراسم حاضر خواهد شد.

 

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: در این مراسم 70 پروژه با اعتباری بالغ بر 46 میلیارد تومان افتتاح می‌شود که این رقم برای 7900 خانوار اشتغال ایجاد خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------