آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

رهن و اجاره آپارتمان‌های لوکس‌متراژ



یکی از کانون‌های متراژی عرضه آپارتمان‌های اجاری قیمت‌مناسب در نسبت با میانگین ارزش اجاری ملک در همان منطقه، بازار آپارتمان‌های لوکس‌متراژ با مساحت بیش از ۱۵۰ مترمربع است.

به گزارش دنیای اقتصاد ، متقاضیان اجاره آپارتمان‌های لوکس‌متراژ در تهران یک قشر کم‌جمعیت در مقایسه با طبقه مصرفی بازار اجاره هستند. به همین دلیل اجاره این املاک عموما زمان‌‌برتر از املاک کوچک و میان‌متراژ است. بررسی فایل‌های موجود در بازار اجاره لوکس‌متراژ‌ها نشان می‌دهد اغلب این املاک در حال حاضر با قیمتی مناسب‌تر از اجاره‌بهای مورد انتظار عرضه شده‌اند. عمده این املاک در مناطق یک تا سه تهران واقع شده‌اند و بهای رهن مورد انتظار آنها با توجه به برخورداری از امکانات کامل و نیز موقعیت ممتاز محله‌ای زیر مترمربعی ۳ میلیون تومان نیست. این در حالی است که تعداد زیادی از این املاک به بهای مترمربعی ۲ تا ۳ میلیون تومان عرضه شده‌اند.

 

البته در بازار کنونی فایل رهن کامل در این بازار بسیار اندک است و اغلب این آپارتمان‌ها به شکل ترکیبی از رهن چند صد میلیونی و اجاره چند میلیونی عرضه شده‌اند. اما با تبدیل بهای اجاره به مبلغ ودیعه از طریق فرمول هر یک میلیون تومان ودیعه معادل ۳۰ هزار تومان اجاره‌بها، می‌توان دریافت که بهای پیشنهادی آنها مناسب‌تر از ارزش اجاری املاک لوکس در این مناطق است. از طرفی کفه اجاره‌بهای ماهانه نسبت به مبلغ ودیعه در عموم فایل‌های موجود سنگین‌تر است و مالکان انتظار دریافت اجاره‌بهای دست‌کم ۷ یا ۸ میلیون تومانی را دارند و تخفیف پاییزی خود را روی مبلغ ودیعه اعمال می‌کنند.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,آپارتمان‌

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------