آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

تقاضایی برای سکه و طلا در ایران نداریم



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , بازار طلا
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: با وجودی که بازار طلای جهانی تحت تاثیر نگرانی های بین المللی درباره وضعیت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با افزایش روبرو شده است، اما در بازار ایران قیمت طلا و سکه رو به کاهش رفته و ارزانتر از بازار جهانی شده است. 

هوشنگ شیشه بران در گفت‌وگو با ایسنا با تحلیل بازار طلا، اظهار کرد: قیمت طلای جهانی در روز چهارشنبه تحت تاثیر نگرانی های بین المللی درباره وضعیت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با افزایش روبرو شده است.

 

وی با بیان اینکه بریتانیا قصد دارد ۳۱ اکتبر رسما از اتحادیه اروپا خارج شود، هنوز به درستی مشخص نیست که وضعیت برگزیت چگونه پیش خواهد رفت و این مسئله به بزرگترین بحران سیاسی این کشور پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شده است، افزود: قرار است پنجشنبه نشست رهبران اتحادیه اروپا برگزار شود و هنوز معلوم نیست که آیا مقام های لندن و بروکسل می توانند به توافق نهایی بر سر برگزیت دست یابند یا خیر.

 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان اضافه کرد: ادامه تنش تجاری بین آمریکا و چین نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا باشد، البته هنوز جزئیات مربوط به توافق اولیه تجاری بین دو کشور فاش نشده است.

 

وی با اشاره به عامل سوم و تاثیرگذار بر طلا، گفت: نشست بعدی فدرال رزرو آمریکا نیز اواخر اکتبر برگزار خواهد شد و احتمال کاهش نرخ بهره وجود دارد.

 

شیشه بران یادآور شد: قیمت نفت در معاملات امروز با دنبال کردن صعود بازارهای سهام که از توافق احتمالی برگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا امیدوار شده بودند، افزایش یافت.

 

وی همچنین با تحلیل بازار طلا در ایران، گفت: با وجود اتفاقات ذکر شده بر روند انس جهانی، در ایران قیمت طلا و سکه رو به کاهش رفته به طوریکه قیمت این فلز گرانبها در ایران ارزانتر از بازار جهانی شده است.

 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان افزود: حباب قیمت سکه تمام و نیم‌سکه نیز با توجه به نبود تقاضا در بازار، به صفر رسیده است و طی چند هفته گذشته تقاضایی برای خرید سکه در بازار وجود ندارد و هم‌اکنون این بازار در رکود شدید است.

 

وی با بیان اینکه دیگر تقاضای کاذب برای دلار نداریم، تصریح کرد: در بازار ارز نیز تقاضا برای ارز کاهش یافته و تنها خریداران واقعی در این بازار هستند.

 

وی همچنین با اشاره به خبر ابلاغ راه‌اندازی بازار متشکل ارزی از سوی محمود شکسته بند، مدیرعامل بازار متشکل ارزی، که گفته است «برای راه‌اندازی این بازار تنها منتظر فرمان بانک مرکزی هستیم و مسلما این بانک در یک زمان مناسب اقدام به راه‌اندازی بازار متشکل ارزی خواهد کرد»، گفت: مسلما تشکیل این بازار بر روند کاهش ارز تاثیرگذار  است.

 

به گفته نائب رئیس اتاق اصناف اصفهان، خروج بازیگران بزرگ از بازار ارز، فروشنده شدن بازیگران خرد، رفتارهای مؤثر بازارساز، افزایش عرضه و کاهش تقاضا و تشکیل  بازار متشکل ارزی از مهمترین دلایل کاهش شدید نرخ ارز در روزهای گذشته به‌حساب می‌آید.

 

وی همچنین یادآور شد: شاخص بورس اوراق بهادار تهران در معاملات بیست و چهارمین روز مهر با رشد ۲۰۹ واحدی به پله ۳۰۹ هزار و ۱۸۹ واحدی رسید.

 

شیشه بران با اشاره به قیمت طلا در بازار اصفهان در محدود ساعت ۱۳، گفت: قیمت اونس جهانی ۱۴۸۲ دلار، هر گرم طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۷۵۲ هزار تومان، سکه امامی سه میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم سه میلیون و ۹۶۰ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۳۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان، سکه گرمی ۸۴۰ هزار تومان است.

 

وی اضافه کرد: بهای دلار در بازار آزاد اصفهان ۱۱ هزار و ۴۳۰ تومان، یورو ۱۲ هزار و ۵۵۰ تومان، درهم ۳۱۳۵ تومان و پوند انگلیس ۱۴ هزار و ۵۹۰ تومان است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------