آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

موبایل گران می‌شود؟



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,موبایل
با وجود این‌که خبرهای درگوشی در بازار گوشی تلفن‌همراه، حکایت از احتمال افزایش قیمت‌ها در روزهای آینده دارد، اما بررسی بازار در هفته‌های ابتدایی پاییز، از آرامش بازار خبر می‌دهد. 

به گزارش خبرآنلاین، خبرهای درگوشی در بازار موبایل حکایت از احتمال افزایش قیمت‌ها در آینده دارد؛ این صحبت در میان فعالان بازار موبایل از آنجا نشات می‌گیرد که معافیت ۸۰ دلاری واردات گوشی مسافری لغو شده است.

 

بر همین اساس، در مراجعه به فروشندگان موبایل، بارها روی این موضوع تاکید دارند که موبایل گران خواهد شد.

 

چندی پیش گمرک تصمیم گرفت یک قانون قدیمی درباره واردات گوشی مسافری را لغو کند و آن معافیت ۸۰ دلاری گوشی بود. هدف این اقدام، افزایش قیمت گوشی مسافری و نزدیک شدن قیمت آن به گوشی‌هایی است که به‌صورت رسمی وارد و رجیستر می‌شوند.

 

با توجه به امکان سوء استفاده‌های صورت گرفته برای واردات موبایل در تعداد تجاری از شیوه‌ همراه مسافر و عدم امکان احراز واردات این شیوه برای خود مصرفی یا فروش و در راستای حمایت از مصرف کنندگان این کالا در دوره خدمات پس از فروش و ارائه گارانتی و حمایت از کسب‌وکارهای قانونی تلفن همراه از طریق رویه تجاری، معافیت ۸۰ دلاری کالای همراه مسافر برای واردات موبایل به شیوه مسافری حذف شد.

 

معاون فنی گمرک در این خصوص توضیح داد: براساس مصوبه ۲۲ مهرماه ستاد تنظیم بازار، معافیت ۸۰ دلاری برای واردات گوشی مسافری از این به بعد منتفی خواهد شد. از سوی دیگر پیش از این حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه مسافری براساس ارز رسمی (٤٢ هزار ریال) محاسبه می‌شد؛ اما براساس ابلاغیه جدید ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز، از این به بعد حقوق و عوارض گمرکی گوشی تلفن همراه مسافری براساس نرخ سامانه سنا محاسبه می‌شود.

 

مهرداد جمال‌ارونقی افزود: اعمال نرخ ارز براساس سامانه سنا برای محاسبه حقوق ورودی و مالیات ارزش افزوده گوشی تلفن همراه مسافری ابلاغ شده است. ممکن است به‌نظر برسد تاثیر این لغو معافیت ۸۰ دلاری بر اغلب گوشی‌ها زیاد نیست، اما به هر حال روی قیمت گوشی تاثیر خواهد داشت.

 

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به لغو معافیت ۸۰ دلاری واردات گوشی مسافری، گفت: این امر حتما روی قیمت موبایل در کشور تاثیر می‌گذارد.

 

وی تاکید کرد: زمانی که تولید داخل به میزان مصرف نیست، نباید تعرفه را افزایش دهیم. تولید موبایل‌های ایرانی در آن حد نیست که در بازار تاثیرگذار باشد؛ البته سیاست ما حمایت از هر کالایی است که در تولید داخل به حد کفایت برسد، اما تولید موبایل داخلی نسبت به مصرف بسیار ناچیز است.

 

وزیر صنعت با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری در این زمینه حمایت می‌کنیم، ‌تصریح کرد:‌ در سال گذشته در مجموع ۲۰۰ هزار تلفن همراه در کشور تولید شده است؛ این فعالیت‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری سنگینی است و از سوی دیگر در این زمینه، تکنولوژی به سرعت حرکت می‌کند.

 

در چنین شرایطی، در آخرین روزهای مهرماه قیمت موبایل کاهش یا افزایش چشمگیری را شاهد نبوده و جو حاکم بر این بازار همچنان آرام بوده است. در حال حاضر گوشی سامسونگ گلکسی M۲۰-۳۲ با قیمت ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، سامسونگ A۸s با قیمت ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سامسونگ A۹ ۲۰۱۸ با قیمت ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، سامسونگ A۱۰ با قیمت یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، سامسونگ J۸ -۶۴ با قیمت ۳ میلیون تومان، سامسونگ NOTE۸ با قیمت ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سامسونگ S۹ با قیمت ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

 

گوشی هواوی مدل MATE ۱۰ PRO نیز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مدل P۲۰ PRO حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

 

همچنین گوشی‌های آیفون X حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، آیفون XR حدود ۹ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان و آیفون XS حدود ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------