آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

واریز رقم ریالی بسته حمایتی دولت به حساب یارانه نقدی/ فقط ۳ دهک ثروتمند مشمول نیستند



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, طرح حمایت نقدی دولت
سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ قانون بودجه با بیان اینکه فقط ۳ دهک درآمدی بالای جامعه بسته حمایتی دولت را دریافت نمی‌کنند، گفت: رقم ریالی این بسته به حساب یارانه نقدی سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش تسنیم، در آخرین روز هفته قبل رئیس سازمان برنامه و بودجه جزییات کامل طرح حمایت نقدی دولت به خانوارهای غیرثروتمند را اعلام کرد. منابع این طرح از محل افزایش 50 تا 200 درصدی قیمت بنزین تأمین خواهد شد. بر اساس اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه امکان بررسی اعتراض افرادی که در دوره‌های قبل یارانه آنها قطع شده بود وجود دارد.

 

برای بررسی جزییات  و نحوه واریز این کمک ریالی به حساب سرپرستان خانوار موضوع را از حسین میرزایی سخنگوی ستاد تبصره 14 قانون بودجه پیگیری کردیم. به‌گفته میرزایی، فرایند شناسایی 18 میلیون خانوار غیرثروتمند و یا 60 میلیون ایرانی در حال حاضر تکمیل شده و اطلاعات آن در اختیار وزارت رفاه قرار گرفته است.

 

سخنگوی ستاد تبصره 14 قانون بودجه گفت: فرایند پایش و بررسی درخواستهای  جدید برای واریز یارانه نقدی هر 6 ماه یک‌بار انجام می‌شود، بنابراین افراد می‌توانند اعتراض خود را برای دریافت یارانه نقدی ارائه کنند.

 

وی گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت‌گرفته بسته حمایتی دولت که جزییات آن از سوی سازمان برنامه و بودجه تهیه شده به حساب سرپرست خانوار که برای دریافت یارانه نقدی استفاده می‌شود واریز می‌شود.

 

وی با بیان اینکه دولت قرار است به ١٨ میلیون خانوار کمک کند که منابع آن از محل مابه‌التفاوت افزایش قیمت بنزین است، گفت: همه افرادی که جزو سه دهک بالای درآمدی نیستند از این بسته حمایتی برخوردار خواهند شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------