افزایش 15 درصدی حقوق‌ها در سال 99/ جزئیات اخذ مالیات از حقوق‌ها



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,حقوق‌ها
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: با توجه به افزایش حقوق 15 درصدی حقوق بگیران در سال 99 و تورم 35 درصدی عملا قدرت خرید حقوق بگیران در سال آینده نه تنها افزایشی به همراه ندارد بلکه 20 درصد کاهش می‌یابد. 

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، گفت: در لایحه بودجه سال 99 حقوق حقوق بگیران 15 درصد افزایش پیدا می‌کند و این در حالی است که ما با تورم 35 درصدی در کشور مواجه هستیم، یعنی عملا در سال 99 قدرت خرید حقوق بگیران نه تنها افزایش نمی‌یابد بلکه 20 درصد هم کاهش خواهد داشت.

 

وی افزود:‌ ما باید تلاش کنیم تا لااقل اگر قدرت خرید حقوق بگیران را افزایش نمی‌دهیم از کاهش قدرت خرید آنها جلوگیری کنیم و افزایش حقوق‌ها متناسب با تورم باشد.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت:‌در بحث درآمدهای مالیاتی در بودجه 99 درآمدی معادل195 هزار میلیارد تومان برای این بخش پیش‌بینی شده که از این میان سهم حقوق بگیران 15 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان است که حقوق آنها همانطور که در بالا ذکر شد تنها 15 درصد افزایش را برای سال 99 نشان می‌دهد.

 

یوسف‌نژاد خاطرنشان کرد: مسئله اینجاست که در کنار این موضوع شرکت‌های دولتی که بیش از دو سوم بودجه به آنها تخصیص یافته سهم‌شان از مالیات‌ها تنها 7 هزار میلیارد تومان از 195 هزار میلیارد تومان است و با وجود تخصیص بودجه هنگفت به آنان سهم‌شان از مالیات کمتر از نیمی از سهم حقوق بگیران و سه و نیم درصد از کل درآمدهای مالیاتی در سال آینده است. 

 

به گزارش فارس، لایحه بودجه سال 99 هفته گذشته توسط رئیس‌جمهور برای بررسی به مجلس تقدیم شد و کار بررسی این لایحه از هفته جاری در مجلس آغاز می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------