آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

آیا قیمت بلیت اتوبوس امسال هم افزایش می‌یابد؟/ تخصیص سهمیه سوخت اضافی برای خودرو‌های کرایه‌ای



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, قیمت بلیت اتوبوس
مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره نرخ بلیت اتوبوس‌های بین شهری در نوروز توضیح داد.

 داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بر اساس سهمیه‌بندی سوخت در حوزه ناوگان‌های مسافری اقدامات بسیار موثری از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام شده است، گفت: برای ناوگان‌های سواری کرایه پلاک عمومی در ماه‌های آذر، دی و بهمن ۷۵۰ لیتر سوخت واریز شده، اما از ابتدای اسفند ماه تخصیص سوخت بر اساس پیمایش خودرو‌ها خواهد بود.

 

او با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه وزارت کشور مقرر شد تخصیص سوخت بر اساس پیمایش خودرو‌ها باشد و هر خودرویی که میزان پیمایش آن بیشتر باشد، سوخت بیشتری را دریافت می‌کند، افزود: از ابتدای اسفند ماه خودرو‌ها ۴۰۰ لیتر سوخت دریافت می‌کنند و مابه‌التفاوت را به ازاء طی مسافت به شماره حساب شباء آن‌ها واریز می‌شود.

 

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: هر خودرویی که به ویژه در اسفند ماه بیشترین تردد را داشته باشد، مابه‌التفاوت بیشتری را دریافت خواهد کرد و با توجه به آنکه در این ماه میزان جابه‌جایی مسافران بیشتر است به نظر می‌رسد که این ناوگان هزینه‌های بیشتری را دریافت کند. 

 

باقرجوان ادامه داد: با توجه به آنکه در این ماه تعداد جابه‌جایی مسافران بیشتر می‌شود و برای ترویج حمل‌ونقل عمومی میزان سهمیه بیشتری به ناوگان پلاک عمومی واریز می‌شود که البته این موضوع هنوز مورد تأیید قرار نگرفته است.

 

او با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۹۰۰ ناوگان اتوبوس، ۴۱ هزار سواری کرایه و ۳۳ هزار مینی‌بوس در حوزه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای وجود دارد، گفت: برای ایام نوروز سعی خواهیم کرد میزان سرویس‌دهی را افزایش دهیم و مطابق با تقاضای مسافران در این ایام سعی خواهیم کرد از تمامی ظرفیت‌های خود در این حوزه استفاده کنیم.

 

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه در سفر‌های نوروزی میزان سوخت بیشتری به ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای تخصیص خواهد یافت، گفت: درباره سفر‌های نوروزی جلسات منظمی در ستاد برگزار شده و امروز هم جلسه‌ای با حضور تمامی تشکل‌های این صنف برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مسافران حوزه جاده‌ای برگزار خواهد شد.

 

باقرجوان با اشاره به اینکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مرکز مدیریت راه‌های کشور تلاش می‌کند که در نوروز ۹۹ سفر‌های ایمن و باکیفیتی فراهم کند، گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تمامی زیرساخت‌ها را در این حوزه آماده کرده و طرح نوروزی ویژه‌ای را برای حوزه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در نظر گرفته است.

 

او با بیان اینکه سفر‌های نوروزی امسال از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت، گفت: امسال رویکرد ایمنی و ارتقاء سطح خدمات را در دستور کار خود قرار خواهیم داد و ساختار‌های موجود را برای انجام صحیح و ایمن از سوی تمامی شرکت‌ها را فراهم خواهیم کرد.

 

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: تمامی شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش خصوصی باید در این ایام از حداکثر ظرفیت‌های خود استفاده کنند و هرجا که برای سرویس‌های فوق‌العاده لازم باشد، باید بتوانند خدمات خود را ارائه دهند.

 

باقرجوان با اشاره به اینکه میزان تقاضا در سفر‌های نوروزی امسال در مقایسه با سال‌های گذشته در حوزه‌های حمل‌ونقل عمومی بیشتر خواهد بود، گفت: امسال سعی کرده‌ایم برای ناوگان‌های اتوبوسرانی هم گازوئیل بیشتری را تأمین کنیم که در این حوزه رایزنی‌هایی با شرکت نفت صورت گرفته است.

 

او اظهار کرد: با توجه به آنکه در روز‌های پایانی سال تعداد مسافران از جمله دانشجویان و سربازان وظیفه در مقایسه با سایر ایام سال بیشتر خواهد بود، بنابراین سعی کرده‌ایم سرویس‌های ویژه‌ای را برای این اقشار در نظر بگیریم.

 

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه امسال سعی خواهیم کرد با مدیریت مطلوب‌تر و بر اساس میزان تقاضا بتوانیم سرویس‌های بیشتر برای جابه‌جایی ارائه دهیم که البته در این حوزه باید با تشکل‌های حوزه‌های حمل‌ونقلی هم جلسه‌های مفصل‌تری را برگزار کنیم.

 

باقرجوان گفت: استفاده از رانندگان خبره و متخصص و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در این بخش از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان راهداری در حوزه‌های حمل‌ونقل مسافری است.

 

او درباره تعیین تکلیف قیمت بلیت اتوبوس برای ایام نوروز هم گفت: به نظر می‌رسد که امسال هم روند همانند سال‌های گذشته باشد که البته هنوز برای قیمت بلیت اتوبوس هیچ تصمیمی گرفته نشده است و تا چند روز آینده درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، سال گذشته طبق اعلام اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقلی قیمت بلیت اتوبوس حدود ۲۰ دردصد افزایش یافت که قرار بود پایان تعطیلات به حالت عادی بازنگردد، اما طبق تأکیدات وزیر راه و شهرسازی این افزایش ۲۰ درصدی تنها برای ایام تعطیلات بود.

  احتمال افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی نرخ کرایه اتوبوس های بین شهری

 

همچنین با توجه به آنکه ناوگان اتوبوسرانی در این ایام یکسر خالی باز می‌گردند، برای جبران هزینه‌های آن‌ها به طور معمول و هر ساله نرخ‌های بلیت حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

 

به نظر می‌رسد که امسال هم با توجه به افزایش قیمت بلیت و رونق گرفتن حوزه حمل‌ونقل عمومی، قیمت‌های بلیت هم رشد چند درصدی داشته باشند، اما این تصمیم باید از سوی وزارت راه و شهرسازی و اتحادیه تشکل‌های حمل‌ونقل عمومی گرفته شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------