شاخص بورس تهران همچنان بر مدار ریزش



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, بورس
شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه) ۱۴ هزار و ۴۶۵ واحد کاهش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۵۱۹ هزار و ۹۱۳ واحد رسید. 

براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۳۲۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۸۵۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

همچنین شاخص کل (هم وزن) با دو هزار و ۵۳۵ واحد کاهش به ۱۷۸ هزار و ۴۳۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۶۸۷ واحد افت به ۱۱۸ هزار و ۷۴۹ واحد رسیدند.

 

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۶ هزار و ۷۶۲ واحد کاهش به رقم ۶۵۹ هزار و ۱۵۸ واحد رسید، شاخص بازار اول هشت هزار و ۲۱۶ واحد و شاخص بازار دوم ۳۹ هزار و ۶۶۸ واحد کاهش داشتند.

 

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد بانک پارسیان (وپارس) با ۲۵۶ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۲۳ واحد، نوش مازندران (غنوش) با ۱۰۵ واحد و فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

 

در مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۴۰ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۱۰۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۹۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۸۰ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۶۸۹ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۵۲۵ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۴۷۰ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

 

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، بانک تجارتریال ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

 

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۸۵ میلیون و ۶۷۴ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

 

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۴۹ واحد افت داشت و بر روی کانال ۶ هزار و ۷۴۴ واحد ثابت ماند.

 

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۲۱ هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بانک دی (دی)، کلر پارس (کلر) بیمه سامان (سامان) بر شاخص این بازار داشتند.

 

نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، هلدینگی صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

 

عصر  ایران  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------