آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

کرونا قیمت اجناس را تا ۳۵ درصد افزایش داد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,قیمت اجناس
عضو اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران گفت: شیوع ویروس کرونا در کشور به صورت میانگین منجر به افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی قیمت اجناس در بازار شد. 

کیوان کاشفی سه شنبه در نشست اعضای اتاق اصناف با استاندار کرمانشاه اظهارداشت: این افزایش قیمت ها بدون اعمال افزایش قیمت ارز است که انتظار می رود این افزایش نیز در آینده بر روی قیمت ها اعمال شود.

 

وی با بیان اینکه بحران کرونا در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه است، گفت: با تفکراتی که دی ماه و بهمن ماه نسبت به این بیماری داشتیم، نمی‌توانیم‌ به صورت موفق با کرونا مقابله کنیم.

رییس اتاق بازرگانی استان با تاکید بر اینکه در این ایام نیاز به تصمیم های جامع و قاطع داریم، افزود: اولویت نخست کشور در این‌ بحران حفظ نظام‌ سلامت است که باید همه در راستای آن تلاش کنند.

 

کاشفی اولویت دوم را جلوگیری از اسیب های اقتصادی عنوان کرد و گفت: در چنین شرایطی اصناف و بازاریان باید ستاد ملی مقابله با کرونا را همراهی کنند تا سلامت جامعه حفظ شود.

وی ادامه داد: کرونا در بخش کشاورزی تبعات چندانی تاکنون نداشته و در برخی بخش های صنعتی نیز حتی منجر به رونق شده است اما اگر انسداد مرزها ادامه داشته باشد قطعا واحد های تولیدی کشور خسارت های بسیاری خواهند دید.

 

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با تشکر از مقام‌معظم‌رهبری برای صدور مجور برداشت از صندوق توسعه ملی، گفت: به نظر ما مبلغ یک میلیارد یورو برداشت از صندوق توسعه ملی مبلغ کمی بود و باید به پنج میلیارد یورو تامین می رسید.

 

کاشفی با تاکید بر اینکه تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا باید افزایش پیدا کند، گفت: نباید روسای سه قوه سه حرف متفاوت بزنند امروز زمان گرفتن تصمیم‌قاطع است؛ در چنین شرایطی در کشور نیاز داریم که یک نفر به عنوان فرمانده تصمیم قاطع بگیرد.

 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در این بحران ثابت شد که بیشترین برد را فروشگاه های مجازی کردند و توانستند بازار را خیلی خوب جذب کنند؛ فروش اینترنتی در استان کرمانشاه بسیار کم رنگ است از این رو باید چاره ای برای آن اندیشیده شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------