آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

قیمت مصوب شکر اعلام شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,شکر
شرکت بازرگانی دولتی ایران در اطلاعیه‌ای قیمت فروش هرکیلوگرم شکر سفید درب کارخانه تصفیه‌کننده‌ شکر در مرکز کشور را با ۱۰ درصد سود ۶۶ هزار و ۹۰۸ ریال اعلام کرد. 

به گزارش تسنیم شرکت بازرگانی دولتی ایران در این اطلاعیه قیمت‌ شکر وارداتی با ارز نیمایی (خرید 15 اسفندماه 98) و جزئیات قیمتی خریدهای فعلی (دوم اردیبهشت ماه 99) و محاسبات قیمت تمام شده‌ شکر را که توسط انجمن صنایع قند و شکر ایران محاسبه شده تشریح کرد.

  

جزئیات محاسباتی قیمت شکر وارداتی با ارز نیمایی که در اسفندماه سال قبل وارد و اکنون در بازار شکر در حال مبادله است به این شرح است: ارزش شکر خام در بنادر کشور با قیمت 49 هزار و 993 ریال،  هزینه گمرکی ، انبارداری و بارگیری چهار هزارو 592 ریال، هزینه های‌عملیات بانکی و ثبت سفارش، مجوزهای بهداشتی، دستمزد تصفیه 6 هزار و 241 ریال، قیمت تمام شده‌ هرکیلوگرم 60 هزار و 826 ریال، قیمت فروش هرکیلوگرم شکر سفید درب کارخانه تصفیه‌کننده‌ شکر در مرکز کشور با 10 درصد سود  66 هزار و 908 ریال است.

 

مقدار 123 هزار تن شکر از ابتدای سال 1399 وارد کشور و  پس از ترخیص برای تصفیه به کارخانجات حمل شده است و درب کارخانجات تصفیه شکر با قیمت 6 هزار و 200 تا 6 هزار و 300 تومان عرضه می‌شود.

 

برآورد قیمت‌های شکر سفید حاصل از شکر خام وارداتی با ارز نیمایی در تاریخ دوم اردیبهشت 1399 با لحاظ کاهش قیمت‌های جهانی ارزش شکر خام در بنادر کشور 39 هزار و 256 ریال، هزینه‌های گمرکی، انبارداری، ترخیص و بارگیری چهار هزار و 41 ریال، هزینه‌های‌ عملیات بانکی و ثبت سفارش، مجوزهای بهداشتی، دستمزد تصفیه و ضایعات پنج هزارو 652 ریال، قیمت تمام شده‌ هرکیلوگرم درب کارخانه 48 هزار و 949 ریال، قیمت فروش هرکیلوگرم شکر سفید درب کارخانه تصفیه‌کننده‌ی شکر در مرکز کشور با 10 درصد سود 53 هزار و 844 ریال است.

 

طبق آمارها به دلیل کاهش قیمت‌های جهانی، قیمت خریدهای فعلی حدود 20 درصد کاهش خواهد داشت که در صورت ثبات این قیمت جهانی و انجام واردات و حمل به کارخاجات تصفیه‌کننده‌، شکر استحصالی عرضه شده به بازار، به قیمت‌های فوق خواهد بود.

 

لازم به ذکر است در سال 1398 شکر خام وارداتی توسط بخش خصوصی که به طور عمده  کارخانجات تولید قند و شکر بودند، با ارز 4200 تومانی وارد کشور شد و با مجوزهای اداره‌کل توزیع و فروش این شرکت و حواله‌های صادره توسط انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر در سطح کشور با قیمت چهار هزارو 50 تومان عرضه شده است که نتیجه‌ آن ثبات بازار این کالا بود.

 

در حال حاضر و برای ماه مبارک رمضان از محل ذخایر شرکت بازرگانی دولتی ایران برای بخش خانوار بر اساس قیمت‌های ابلاغی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از طریق سازمان‌های بازرگانی استان‌ها عرضه می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------