آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

جهش دوبرابری بیت کوین به پله ۲۰ هزار دلاری!



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بیت کوین
به تازگی شرکت بلومبرگ با انتشار یادداشتی برآورد و اعلام کرده است که بهای رمز ارز بیت کوین در سال جاری میلادی به ۲۰ هزار دلار نیز خواهد رسید.

به گزارش ایسنا هفته گذشته شرکت تحقیقاتی و خدمات مالی گلمن ساکس در ایالات متحده آمریکا با انتشار گزارشی خاطرنشان کرده بود که افراد نباید بر روی سرمایه گذاری در بیت کوین امیدوار باشند چرا که این رمز ارز دیجیتالی محبوب به دلایلی که در گزارش خود به طور مفصل به تشریح آن پرداخته بود، رشد چندان قابل توجهی نخواهد کرد.

 

اما حالا کارشناسان بلومبرگ به نظر می رسد که پیش‌بینی کاملاً متفاوتی را با برآوردهای کارشناسان فعال در گلدمن ساکس اتخاذ کرده‌اند چراکه با انتشار یادداشتی جدید مدعی شده‌اند که بهای بیت‌کوین در سال جاری میلادی به ۲۰ هزار دلار نزدیک خواهد شد. رقمی که تقریباً دو برابر ارزش کنونی آن است.

 

بلومبرگ در این یادداشت خاطرنشان کرده است: بیت کوین که هم اکنون محبوبترین پرطرفدار ترین و معروف ترین رمز ارز دیجیتالی در جهان به شمار می رود، طبق مشخصه های تکنیکال و بنیادی قادر خواهد بود رشد چشمگیری را در سال جاری میلادی تجربه کند و باید شرایط خیلی غیر عادی و غیر مترقبه پیش برود تا بیت کوین طبق این مشخصات عمل و رشد نکند.

 

به عبارتی دیگر، طبق این گزارش بیت کوین در صورتی که در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز همان روند سال ۲۰۱۶ را دنبال کند، قادر خواهد بود رشدی دو برابری را تجربه کرده و به ارزش حدوداً ۲۰ هزار دلار نیز دست یابد.

 

به گفته کیتی استوکتون، یکی از کارشناسان و تحلیلگران فعال در این حوزه، بیت کوین از لحاظ تکنیکال جایگاه خود را بر روی ۸ هزار دلار به ثبات رسانده و در صورتی که به سطوح بالاتر از ۱۰ هزار دلار صعود کند، می‌تواند افزایش قیمت چشمگیری را تجربه کند.

 

از جمله دلایلی که بلومبرگ در گزارش خود عنوان کرده که به نفع بیت کوین تمام خواهد شد، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

افت شدید بازارهای سرمایه به علت شیوع گسترده و بحران پاندمی ویروس کرونا و رشد تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین

 

تمایل دولت های مختلف برای مهاجرت از پول های کاغذی به پول های دیجیتال به علت شیوع گسترده ویروس کرونا

 

تغییر استراتژی و سیاست های اتخاذ شده از سوی بانک های مرکزی در سراسر جهان به بازارهای مستقل نظیر بیت کوین و طلا

 

طبق وب سایت coindesk، شرکت بلومبرگ که در زمینه امور مالی و سرمایه‌گذاری، دیتا و نرم افزار فعالیت می‌کند، در این گزارش تاکید کرده و به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که این پیش‌بینی تنها مختص بیت کوین بوده و شامل سایر رمز ارزها نمی‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------