آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

حجم معاملات جهانی نفت آب رفت



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,نفت
حجم معاملات نفت برنت در نخستین هفته ژوییه یک سوم کاهش پیدا کرد زیرا معامله گران از ورود به بازاری که قیمتها هفته هاست در بازه محدودی مانده است، خودداری می‌کنند. 

به گزارش ایسنا، شمار قراردادهایی که رد و بدل شده‌اند نسبت به میانگین ماه میلادی گذشته ۳۲ درصد کاهش داشته و تقریبا دو سوم کمتر از مارس است که قیمت‌ها سقوط کرده بودند.

 

کاهش حجم معاملات نفت برنت از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون برخلاف مارس و آوریل است که هر دو شاخص قیمت بازار جهانی نفت شاهد معاملات داغی بودند و وست تگزاس اینترمدیت برای نخستین بار در تاریخ به زیر صفر سقوط کرد. از آن زمان کاهش تولید اوپک و متحدانش کمک کرده است بازار مجددا متعادل شود و با ادامه شیوع ویروس کرونا در جهان، قیمت‌ها نوسان اندکی داشته‌اند. این رکود باعث شده است نوسان بازار به پایینترین حد خود از فوریه تاکنون سقوط کند.

 

هری چلینگوییریان، مدیر استراتژی کالا در بانک بی ان پی پاریبا در این باره به بلومبرگ گفت: ما به یک مکث طبیعی رسیده‌ایم. با حجم معاملات و نوسان کمتر قیمت نفت، معامله گران منتظر سیگنال‌های بیشتری درباره بهبود تقاضا یا مهار شیوع ویروس کرونا هستند.

 

بر اساس گزارش بلومبرگ، طبق تحلیل شرکت ICE Futures Europe، از ابتدای ژوییه تاکنون قیمتهای نفت کم و بیش سه دلار نوسان داشته اند. اگر قیمت نفت برنت تا پایان ماه در محدوده فعلی بماند، کوچکترین نوسان ماهانه از سال ۲۰۰۴ خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------