آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

قیمت ماکارونی دوبرابر شد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, ماکارونی
قیمت ماکارونی حدود ۴۳ درصد افزایش یافت.

 به گزارش تسنیم ؛ قیمت ماکارونی حدود ۴۳ درصد افزایش یافت، به طوری که نرخ هر بسته ۷۰۰ گرمی ماکارونی یک شرکت در بورس  بر اساس مجوز دریافت شده از سازمان حمایت از ۵ هزار و ۲۳۱ تومان به ۷ هزار و ۴۹۳ تومان تغییر یافته است.

 

بر این اساس تاریخ صدور مجوز و اعمال افزایش قیمت ۶ خرداد ماه سال جاری یعنی روز گذشته اعلام شده است. 

 

تن ماهی گران شد

 

محمد میررضوی دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در پاسخ به اینکه دلیل افزایش قیمت کنسرو ماهی تن در روز های اخیر چیست؟ اظهار کرد: با توجه به اینکه ماهی تن به عنوان ماده اولیه تولید این محصول، ارز دولتی آن برداشته و از گروه یک اولویت ارزش خارج شده و این محصول با ارز آزاد به کشور وارد می شود، طبیعی است که قیمت آن نیز در بازار تغییر کند.

 

وی افزود: دو سال قبل، ارز اختصاصی ۴۲۰۰ تومانی ماهی تن برداشته و تبدیل به ارز نیمایی شد اما در حال حاضر وارد کنندگان، این محصول را با دلار  ۱۴ تا ۱۵  هزار تومانی وارد می‌کنند و شاهد افزایش قیمت این محصول در بازار هستیم.

 

چرا تن ماهی گران شد؟

 

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران ادامه داد: ارز واردات روغن تا به امروز تغییری نداشته و مورد حمایت دولت است اما وارد کنندگان برای واردات این محصول با مشکل مواجه هستند و در صورتی که به واردات این محصول نیز ارز اختصاص نیابد ذخایر استراتژیک روغن نیز پایان می یابد. 

 

وی تصریح کرد: نیاز بازار کنسرو تن ماهی کشور به طور هم زمان از محل واردات و تولید داخل تامین می شود.

 

در حاص حاضر هر کنسرو ۱۸۰ گرمی ماهی تن با روغن گیاهی در بازار از ۱۳ هزار تومان تا ۱۹ هزار تومان به فروش می رسد و کنسرو ۱۸۰ گرمی ماهی تن در روغن زیتون حدود ۲۲ هزار تومان به فروش می رسد.   

 

گفتنی است نرخ هر بسته ۱۸۰ گرمی تن ماهی در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات ۱۲۴ سازمان حمایت حداقل ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان و حداکثر۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان درج شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------