آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

مالیات از خانه های خالی دو برابر اجاره بها خواهد بود



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,مالیات از خانه های خالی
خاندوزی گفت: میزان مالیات بر خانه های خالی چند برابر قبل شده و دو برابر میزان اجاره بهای ماهانه خواهد بود. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص طرح جدید مالیات بر خانه های خالی تصریح کرد: آمار خانه‌های خالی بر اساس سرشماری هر ۵ یا ۱۰ سال یکبار از سوی مرکز آمار ایران اعلام می‌شود. در سال ۸۵ حدود ۶۳۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور بود که این رقم در سرشماری سال ۹۵ به دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید.

 

او افزود: این مسکن های ساخته شده باید عرضه شود تا تعادل قیمتی در بازار ایجاد شود اما در بلند مدت باید برنامه ساخت و عرضه مسکن و یا کنترل سوداگری را داشته باشیم.

 

این نماینده مجلس بیان کرد: تاکنون نرخ مالیات بر خانه خالی بازدارنده نبوده به طوری که از یک خانه  یک میلیارد تومانی درطول یک سال تنها حدود ۲ میلیون تومان مالیات اخذ می شد.

خاندوزی گفت: در روش جدید از خوداظهاری افراد در سامانه وزارت راه و شهرسازی استفاده می شود. امیدوارم این طرح در همین هفته در صحن علنی با اصلاحاتی به تصویب برسد.

 

او افزود: در این طرح پیوند بین کد ملی و کد پستی افراد ایجاد می شود که هر دو کد یگانه و یکتا هستند. در فاصله دو ماه همه مردم مکلف می شوند کد پستی  خانه های  خود را در سامانه ثبت کنند و اگر این کار نشود آن خانه از منظر حاکمیا واحد خالی محسوب شده و مالیات از آن اخذ خواهد شد.

 

خاندوزی گفت: راستی آزمایی از طریق سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بررسی می‌شود و افراد در صورت تخلف از طریق معامله بعدی جریمه خواهند شد.

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: امیدواریم این طرح تأثیر خوبی در بازار داشته باشد، چون تجارب جهانی این مدل را پشتیبانی می‌کند خلأ ما نرخ غیر بازدارنده و شناسایی املاک خالی بوده که در حال حاضر اصلاح شده است.

 

او اضافه کرد: میانگین املاک خالی در دنیا حدود ۴ تا ۵ درصد است که این رقم در کشور ما ۹.۵ درصد و در تهران ۱۹ درصد  برآورد می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------