آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

تاثیرپذیری موجران از اخبار مالیاتی در بازار مسکن



بسیاری از موجران با شروع آخرین ماه از فصل طلایی نقل و انتقالات ملکی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که با انعطاف ۱۰ تا ۲۰ درصدی در اجاره پیشنهادی خود می‌توانند بدون فوت وقت و ماندن در صف انتظار، قرارداد اجاره آپارتمان خود را منعقد کنند. 

به گزارش  دنیای اقتصاد ، واسطه‌های ملکی معتقدند هر سال در شهریور ماه عده زیادی از موجران که روی رهن و اجاره پیشنهادی در سقف ممکن پافشاری کرده‌اند، از تصمیم خود منصرف شده و با اندکی انعطاف قیمتی زمان انتظار خود برای انعقاد قرارداد اجاره ملک با مستاجر جدید را کوتاه می‌کنند. تحقیقات میدانی از بازار اجاره‌بها در سال جاری نشان می‌دهد امسال نیز در آستانه فرارسیدن شهریور این تغییر جهت در اعلام قیمت پیشنهادی رخ داده و تعدادی از موجران از هفته گذشته قیمت‌های جدید خود را که ۱۰ تا بعضا ۲۰ درصد پایین‌تر از قیمت اولیه بوده، به واسطه‌ها اعلام کرده‌اند تا بازاریابی روی قیمت‌های جدید انجام شود.

 

پارامتر استطاعت مستاجران در بهای پیشنهادی رهن و اجاره آپارتمان‌های مسکونی، در اغلب تابستان‌های داغ ملکی از سوی موجران نادیده گرفته می‌شود و برخی با اصرار بر قیمت‌های بالا، حاضر هستند ماه‌ها خانه خود را خالی نگه دارند. اما امسال مطرح شدن طرح مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس شورای اسلامی سبب شده موجران تمایل بیشتری به انعقاد قرارداد اجاره نشان دهند تا از پرداخت مالیاتی معادل ۵ درصد ارزش ملک در پایان یک سال خالی نگه داشتن ملک در امان بمانند. هرچند طرح مذکور حاوی چند اشکال شناسایی شده و برای اصلاح به مجلس بازگشته است، اما انتشار خبر ورود مجلس به این ماجرا تا حدودی از خالی نگه داشتن خانه‌ها بازدارندگی داشته است.

 

 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, بازار مسکن
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------