آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

اسلامی: لیست خانه‌های خالی در اختیار سازمان مالیاتی قرار دارد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دو مرحله لیست خانه‌های خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده شده است، اظهار داشت: این لیست پالایش شده تا بتوانند بر آن اقدامات اجرایی داشته باشند. 

به گزارش تسنیم، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اقدامات دولت در زمینه مسکن اظهار داشت: خوشبختانه روند افتتاح حساب و واریز مبالغ توسط مردم مناسب‌تر شده و سرعت گرفته و با افتتاح سراسری و اطلاع رسانی که صورت گفت، مردم را در دو گروه اصلی تعیین تکلیف کردیم. 

 

وی افزود: یکی کسانی که زمین در اختیارشان قرار گرفته که 135 هزار نفر هستند که زمین را تحویل گرفتند و در حال ساخت هستند و یا در حال تحویل زمین می‌باشند تا ساخت‌وساز را شروع کنند.

 

وزیرراه و شهرسازی گفت: دسته دیگر نیز 265 هزار نفر به پروژه‌ها معرفی شدند و یا در حال معرفی هستند که با تشکیل پرونده به پروژه متصل می‌شوند. بخشی از این افراد خانه‌هایشان ساخته شده و تعدادی از این خانه‌ها از 11 هزار و 600 واحدی است که هفته گذشته افتتاح داشتیم و مابقی هم در مراحل اجرایی است. امیدواریم مردم پرداخت را به‌موقع و سریع‌تر انجام بدهند تا سازنده نیز با وامی که از بانک تخصیص دادیم، پروژه را تکمیل کند و در زمان‌بندی مدنظر، 400 هزار نفری که متعهد هستیم خانه‌های خود را تحویل بگیرند.

 

اسلامی هم‌چنین درباره مالیات‌های بر خانه‌های خالی اظهار داشت: سامانه جامعه املاک و اسکان به بهره‌برداری رسید و بارگزاری شد؛  تاکنون در دو مرحله لیست خانه‌های خالی را از طریق سیستم برای سازمان امور مالیاتی ارسال کردیم و من به رئیس آن نیز گفتم که اگر مشکل و یا ابهامی دارند، به ما بگویند. لیستی که در اختیار دارند، پالایش شده تا بتوانند بر آن اقدامات اجرایی داشته باشند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------