آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

نوبخت : کاستی‌های همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در حقوق آبان جبران می‌کنیم



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,نوبخت
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مطالبات کادر درمان و پرستاران به وزارت بهداشت داده شد که به صورت یک جا تسویه شود؛ امیدوارم ظرف امروز و فردا وزارت بهداشت و درمان این پول را به حساب تک تک عزیزان کادر درمان واریز کند. 

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ماه‌ها تأخیر و تعویق در پرداخت کارانه کادر درمان این فرصت روز گذشته برای سازمان برنامه و بودجه فراهم شد که ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مطالبات کادر درمان و پرستاران تخصیص داده شد که به صورت یک جا تسویه شود که من امیدوارم ظرف امروز و فردا وزارت بهداشت و درمان این پول را به حساب تک تک عزیزان کادر درمان واریز کند.

 

وی در خصوص مطالبات بازنشستگان سال ۹۸ نیز گفت: ما هر سال پاداش بازنشستگی سال قبل را به صورت کامل پرداخت می‌کنیم، آنچه که مربوط به فرهنگیان بود، ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که پرداخت شد، سایر دستگاه‌ها و هر دستگاهی که باقی مانده است، در جریان باشند که پاداش بازنشستگی آنها در حساب خزانه محفوظ است تا دستگاه ذیربط، لیست افراد متقاضی را ارائه دهد.

 

نوبخت افزود: ۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان پاداش بازنشستگی تمامی دستگاه‌هاست که حدود یک هفته است در خزانه مانده است و من انتظار دارم دستگاه‌هایی که تاکنون نگرفته‌اند آن را دریافت کنند.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات کامل، موضوعی در فضای مجازی مطرح شد که جزئیات آن را اعلام می‌کنم؛ در فروردین امسال بخشی از فروش فرآورده‌های نفتی سال گذشته به حساب خزانه واریز شد، ما حساب کرده بودیم که بتوانیم این رقم را تا اسفند ماه دریافت کنیم اما به دلیل تحریم‌ها و مشکلاتی که وجود داشت، این پول سال ۹۹ واصل شد، ما که نمی‌‌توانیم پول سال ۹۹ را برای سال ۹۸ استفاده کنیم. بر همین اساس قرار شد در سال ۹۹ برای طرح‌های خاصی استفاده کنیم که می‌تواند تا پایان سال به اتمام برسد؛ از این جهت توافق کردیم که موجودی نقدینگی این ارقام که حدود ۴ هزار میلیارد تومان بود و تاکنون حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شد؛ لیست تخصیصی‌ها را امروز منتشر کنیم. برای عمده طرح‌های اساسی که کشور منتظر است، آنها به اتمام برسد، ‌این ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های زیربنایی مانند طرح‌های گرمسیری و خطوط ریلی و جاده‌ها که کشور به آن نیاز دارد، در نظر گرفته شد.

 

وی اضافه کرد: تلقی‌های دیگری شده بود که به جهت ناکافی بودن اطلاعات، غیردقیق و نادرست بود. 

 

نوبخت در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: ما برای همسان سازی حقوق بازنشستگان عزیز با توجه به اینکه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار حکم در این موارد اصلاح شد، کاستی‌هایی داشتیم که در حال اصلاح آنها هستیم براساس توافق ۹۰ درصد، یعنی حقوق بازنشستگان ۹۰ درصد شاغل هم ترازشان باشد، اگر هم مشکلی پیش آمده بود،‌ ما آن را در حقوق آبان جبران می‌کنیم مبنای پرداخت ۱ مهر است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص برنامه اصلاح ساختار بودجه نیز اظهار کرد: نجات کشور و بهبود اقتصاد ما متکی به اجرای این برنامه است اما چون قرار بود که این برنامه در شورای عالی هماهنگی اقصادی به تصویب برسد، بنا به هر دلیل این تصویب صورت نگرفت در شورای عالی اتفاق نظر در خصوص برنامه پیشنهادی وجود نداشت به همین جهت ما استقبال می‌کنیم که مجلس این برنامه را تصویب کند.

 

وی ادامه داد: مجلس نظر دارد که تعدادی از مسائل مهم این برنامه، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده شود، حتی بیش از آنچه که مجلس انتظار دارد که در لایحه ۱۴۰۰ منظور کنیم، منظور خواهیم کرد اما انتظار ما از مجلس این است که وسط کار ما را تنها نگذارد؛ ان‌شاالله مجلس حذف نکند و ما بتوانیم آن را اجرا کنیم.

 

نوبخت گفت: عمده منابع ما در اصلاح ساختار بودجه مربوط به قانون مالیات‌ها است که باید اصلاح شود. مجلس می‌تواند در فرآیند تصویب لایحه ۱۴۰۰ آن را هم به تصویب برساند. موضوع دیگر مربوط به هزینه‌ها است که به جهت تعدد و کارهای موازی برخی دستگاه‌ها انجام می‌دهند این هزینه‌ها تکراری است. 

 

وی در پایان بیان کرد: مجلس اگر بتواند میان دستگاه‌هایی که نام واحد دارند، رافع این مشکل شود، دولت حتماً حمایت خواهد کرد. در خصوص شفاف سازی و منابع مربوط به تبصره ۱۴، چیزی بود که مجلس نیز انتظار داشت نیز در برنامه اصلاح ساختار وجود دارد؛ هر آنچه مجلس رسماً به ما ابلاغ کند در یک جلسه پرسش و پاسخ با شما هرچه مجلس کاسته را عرضه می‌کنیم؛ دیگر این گوی و این میدان و تصمیم مجلس که ان‌شاالله موفق باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------