کاهش ۵۰ درصدی فروش و درآمد اصناف/ وعده دولت برای چک های صنوف در زمان محدودیت ها اجرایی نشد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, اصناف ایران
نماینده اتاق اصناف ایران در استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان فارسان گفت: میزان فروش و درآمد اصناف در سال ۹۹ بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است و معیشت اصناف را با مشکل روبه رو کرده است. 

به گزارش راه مردم آنلاین،نصرالله غفاری فارسانی در گفت وگو با خبرنگار اتاق اصناف ایران اظهار کرد: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش بیش از انتظار نرخ ارز و قیمت کالاها سبب شد تا میزان قدرت خرید مردم کاهش بیابد و همین مساله باعث کاهش میزان تقاضا در بازار شده و فروش واحدهای صنفی بسیار اندک شده است و در شرایطی که تقاضا نیست بازار دچار رکود می شود و این مساله در شهرهای کوچک بیشتر مشهود است .

 

وی تصریح کرد: اصناف شهرستان فارسان در اعمال محدودیت ها برای تعطیلی صنوف مشارکت ۹۷ درصدی داشتند اما در حال حاضر که صنوف باز هستند مشتری نیست و کسب و کارها با رکود همراه شده است.

 

رئیس اتاق اصناف شهرستان فارسان با بیان اینکه حق اصناف ادا نمی شود و حمایتی از صنوف صورت نمی گیرد، افزود: اصناف شرایط دولت را که با کمبود نقدینگی روبه روست درک می کنند اما دولت می تواند معافیت مالیاتی را برای سال ۹۹ و معافیت بیمه ای را لحاظ کند .

غفاری بیان کرد: قرار بود که در طرح محدودیت ها چک های صنوف وصول نشود اما از ابتدای آذر ماه با تعطیلی اصناف تمامی بانکها باز بودند و چک هایی که در این تاریخ به بانک ها رفت وصول شد و حساب هایی که پول نداشتند چک هایشان برگشت خورد و وعده دولت برای استمهال چک ها عملیاتی نشد.

 

وی تصریح کرد: اعمال محدودیت ها فقط شامل اصناف می شود و حمایتی از اصناف صورت نمی گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------