رشد شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, بورس
شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) دو هزار و ۸۷۴ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۴۴۷ هزار واحد رسید. 

به گزارش ایرنا، در معاملات امروز بیش از ۱۱ میلیارد و ۴۵۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۳۱ هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

همچنین شاخص کل (هم وزن) با هشت هزار و ۸۱ واحد افزایش به ۴۶۸ هزار و ۴۸۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با پنج هزار و ۲۸۹ واحد رشد به ۳۰۶ هزار و ۶۶۰ واحد رسیدند.

 

شاخص بازار اول دو هزار و ۶۵۳ واحد و شاخص بازار دوم سه هزار و ۸۶۲ واحد افزایش داشتند.

 

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۲۹۳ واحد، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۵۰۱ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۴۷۲ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۳۴۷ واحد، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) با ۳۴۰ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۳۲۳ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۳۱۲ واحد، صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۳۱۰ واحد، کاما (باما) با ۲۸۲ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۲۶۹ واحد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۲۶۴ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۲۶۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

 

برپایه این گزارش امروز نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۲۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۱۵۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۶۶۴ واحد، پالایش نفت اصفهان(شپنا) با ۵۹۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۵۵۴ واحد،فولاد خوزستان (فخوز) با ۴۷۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۳۶۹ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۳۶۲ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) هم با ۳۴۶ واحد، تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

 

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) و بانک تجارت (وتجارت ) درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

 

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۳۴۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۳ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۰ هزار و ۱۴۳ واحد ثابت ماند.

 

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۴۵۵ هزار برگه سهم به ارزش ۱۴۷ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

امروز نمادهای صنعتی مینو (غصینو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، اعتباری ملل (وملل)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، توکاریل (توریل)، صنایع ماشین های اداری اران (مادیرا)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، بیمه دی (ودی) و ویتانا (غویتا) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

 

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بانک دی (دی)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور) و فرابورس ایران (فرابورس) تاثیر منفی بر شاخص این بازار داشتند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------