واردات ۵۰ هزار تن مرغ برای تنظیم بازار ماه رمضان



 وزیر صنعت,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) پیشنهاد داد تا نمایندگانی از سه کمیسیون صنایع و معادن، کشاورزی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ستاد تنظیم بازار حضور یابند تا از نزدیک در جریان تصمیمات اتخاذ شده و مصوبات ابلاغی از سوی این ستاد، قرار بگیرند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شاتا، علیرضا رزم حسینی در نشست فوق العاده کمیسیون های صنایع و معادن، کشاورزی و اقتصادی مجلس در خصوص تمهیدات انجام شده برای بازار شب عید و ماه مبارک رمضان، گفت: جهاد کشاورزی مسئولیت تأمین مرغ در کل کشور را بر عهده دارد و وزارت صمت بر اساس وظیفه ابلاغ شده، مرغ را از کشتارگاه بر اساس مصرف و نیاز تحویل می‌گیرد تا در شبکه تشکل‌ها، اصناف و فروشگاه‌های سراسر کشور توزیع کند.

 

وی همچنین تصریح کرد: در تنظیم هر چه بهتر بازار، هماهنگی و تعامل تمامی دستگاه‌های مرتبط و ذیربط حائز اهمیت است.

 

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تأمین مرغ در ماه مبارک رمضان مجوز واردات ۵۰ هزار تن مرغ برای شرکت پشتیبانی امور دام صادر شده است تا در کنار تولید داخل بتوانیم بازار را تنظیم نماییم.

 

گفتنی است که جلسه فوق العاده کمیسیون اقتصادی مجلس امروز با دعوت رییس مجلس شورای اسلامی و با حضور وزرای صمت و جهاد کشاورزی برگزار شد.

 

محمدباقر قالیباف نیز در این جلسه فوق العاده با بیان اینکه مشکل توزیع مرغ نماد مشکلات متعدد زنجیره توزیع و بی عملی است، گفته که عدم توزیع مناسب ارز دولتی و کاهش قدرت خرید مردم گوشت قرمز و مرغ را از سفره مردم حذف کرده است.

 

گفتنی است که بر اساس اطلاعیه دیوان محاسبات کشور، با توجه به مشکلات به وجودآمده در روزهای پایانی سال و گرانی برخی اقلام غذایی وزرای جهادکشاورزی و صمت جهت بیان توضیحات در این باره، به دادسرای دیوان محاسبات کشور احضار خواهند شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------