سقف بودجه سال ۱۴۰۰ تصویب شد



سقف بودجه ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
نمایندگان مجلس با تصویب ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل‌ کشور، دخل و خرج کشور را در سال آینده مشخص کردند. 

به گزارش ایرنا، نمایندگان در جلسه صحن علنی امروز -سه شنبه-  پس از بررسی ایرادات شورای نگهبان در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، دخل و خرج سال آینده را تعیین و تصویب کردند.

 

 بر این اساس نمایندگان ماده واحده اصلاحی بودجه سال ۱۴۰۰ را با ۱۶۴ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع  ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

 

به موجب مصوبه مجلس، بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور از حیث منابع بالغ بر ۲۸ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۳۹۸ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال به شرح ذیل است؛

 

الف- منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه‌ عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر ۱۳ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۶۹۹ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال شامل؛

 

۱- منابع عمومی بالغ بر ۱۲ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۲۰۹ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال.

 

۲- درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر ۹۵۸ هزار و ۴۸۹ میلیارد و ۹۱۲ میلیون ریال.

 

ب- بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۲۱۷ میلیارد و ۸۴۳ میلیون ریال و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت ها بالغ بر ۱۵ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۲۱۷ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال است.

 

به دولت اجازه داده می‌شود نسبت به ابلاغ نه میلیون و ۳۷۹ هزار و ۲۰۹ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال منابع عمومی متناسب با مبالغ مصوب اقدام کند.

 

ابلاغ سه میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد ریال (مابه التفاوت سقف اعتبارات مصوب در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰) و صرفاً پس از اطمینان از منابع و متناسب با روند واریزی به خزانه در ۶ ماهه اول قابل ابلاغ بر مصارف مصوب است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------